MarexSuncab_FD Startet 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2020 Hei, Ser etter ny (gammel) båt som går noe raskere enn dagens snekke som cruiser på 5 knop. Kommet over en Draco med 130hk.keg ser at mange anbefaler båten, men de som gjør det har både V6 og V8 som er adskillig kraftigere enn 130hp. Hva tenker dere? Hvor mye må jeg regne med at en slik motor/båt forbruker på cruise/maks? Sitér dette innlegget Link to post
Valsken Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Jeg har en 23 Suncab med en Volvo Penta aqad31b. Diesel på 130hk. Jeg marsjer på mellom 20-22 knop ved 3500 omdreininger. Maks fart er i underkant av 27 knop. Jeg har ikke regnet noe særlig på forbruket men vil tro det ligger på ca 15 L/t ved marsjfart. Draco 21 er bare en forkortet versjon av 23-en såvidt jeg har skjønt det. Jeg er veldig fornøyd med min. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Ja det er ganske stor forskjell på diesel og bensin-hester også. 130 bensin blir nok litt for snaut. Jeg hadde 170 bensin, som max gjorde 36 og marsjet rimelig på 25-26. Rimelig, i den grad bensin blir det på vannet.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.