whatever Startet 1.Oktober.2005 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2005 (redigert) Jeg får av og til ettertenning i over et minutt på denne motoren. Er det en kurant sak å justere? Hvordan gjøres det? Redigert 1.Oktober.2005 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Ingen som har peil på ettertenning her? Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Hei Ettertenning er noe jeg forbinder med bensinmotor, men Bukh er vel en dieselmotor? Denne skulle vel ikke ha muligheter for å ettertenne? Det jeg tenker på er at stoppen på dieselpumpa ikke struper brennolja helt igjen, slik at du får noen dråper diesel gjennom dysene etter stopp og at det er dette den fortsetter å gå på? Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
carmencita Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Eller at brennstoffdysene trenger å overhales for å tette helt, slik at det ikke lekker diesel ut av dem. Dieselen står vel under konstant trykk mellom diesel høytrykkspumpa og dysene. Når det er varmt i brennkammeret (Stempeltopp) trenger ikke dysene å finforstøve dieselen så mye før den antenner, motoren går en runde til, med den følge at høytrykkspumpa bygger opp nytt trykk slik at en annen dyse lekker diesel og det tenner osv. Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Ok, betyr det at jeg må skru ut dysene og sende de til reperasjon? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Ok, betyr det at jeg må skru ut dysene og sende de til reperasjon? <{POST_SNAPBACK}> Har nok mer tro på at feilen ligger i pumpeenden. Hvordan fungerer stoppen? Er det elektrisk eller en mekanisk stoppanordning? Kjenner ikke Bukh men antar det er en mekanisk stoppanordning og i så fall ville jeg først sjekket at spaken går HELT til endeanslag og ikke stopper fordi wiren er for kort. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
will Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 En dieselmotor kan også ettertenne hvis den blir "matet"med smøre-olje. Om motoren har stort gjennomslag kan olje fra bunnpannen suges inn via insugningsmanifoilen som da tenner under trykk Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 En dieselmotor kan også ettertenne hvis den blir "matet"med smøre-olje. Om motoren har stort gjennomslag kan olje fra bunnpannen suges inn via insugningsmanifoilen som da tenner under trykk <{POST_SNAPBACK}> Ops! Høres dyrt ut.... Eller er det naturlig på en dieselmotor? Sitér dette innlegget Link to post
carmencita Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Og hvis jeg fortsetter der jeg sluttet i mitt forrige innlegg, så vil motoren til slutt stoppe fordi stoppknappen er aktivert (enten med vaier eller elektrisk aktuator) og det ikke blir matet mere diesel til høytrykkspumpa. Hadde en gang en 2 sylindret 20 hk's Bukh. På den var det slik at en trykket inn en liten knapp med vaieren, slik at diesel matingen stoppet. Den returnerte da v.h.a. en fjær og det var viktig at en sjekket den og gjordt rent av og til, så den fikk returnert helt, for hvis den kom bare halvveis ut fikk jeg ikke start. (men det blir et motsatt problem enn her) Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 2.Oktober.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Det kan også være at motorener sotet ned, da vil det gløde i sotet og motoren går en stund på dette. Skjer det ofte etter hard kjøring eller etter rolig kjøring? Inruder Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 2.Oktober.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2005 Det har faktisk ikke så mye å si hvordan jeg har kjørt. Hatt båten i 4 år, og den har vel alltid vært tendenser. Mener den har blitt litt værre i år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.