Jump to content

Bavaria 32 sport, kommer vann i røret som er i bunn i motorrom

Hepp

Recommended Posts

Hvor mye vann kommer?

Hvis det bare er litt, kan det være kondensvann fra et siderom? Husker det var slik på en annen båt. Var et rør som gikk til et tomrom i badeplattformen, og der det av og til kom litt vann. Var et rør for å bli kvitt kondens mener jeg å huske.

Bare for å presisere: tror ikke det var en Bavaria. Husker ikke merket.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Grand Banks jr skrev 6 minutter siden:

Hvor mye vann kommer?

Hvis det bare er litt, kan det være kondensvann fra et siderom? Husker det var slik på en annen båt. Var et rør som gikk til et tomrom i badeplattformen, og der det av og til kom litt vann. Var et rør for å bli kvitt kondens mener jeg å huske.

Bare for å presisere: tror ikke det var en Bavaria. Husker ikke merket.

Ok, det kan det være. Syntes kanskje det er litt for mye vann der, selvom det er en liten mengde. Men fortsatt usikker, bare redd for at det kan være lekkasje i vanntank. 

Dette ser ut som dreneringssystemt gjennom skroget. Dvs at vannet kommer fra ett eller annet sted inni båten og renner så ned i bunnen der lensepumpa er. 

sjekk om det drypper fra noen kraner (se under vaskene). Se også om overtrykksventilen på varmtvamnsberederen drypper litt når dere kjører med varm motor eller ligger for landstrøm. Det er en ventil som slipper ut litt vann når varmtvannet blir skikkelig varmt. 

Er det lenge siden du tok ut båten? Jeg har en Bavaria 35 sport 2007, og når jeg tar service på.motor når den ligger i opplag hender det at noe strømmer inn i røret pga en annen helning på skroget i opplag. Når båten kommer på sjøen så renner det ut igjen, om enn veldig sakte.

Gabi skrev On 21.5.2020 at 22.09:

Er det lenge siden du tok ut båten? Jeg har en Bavaria 35 sport 2007, og når jeg tar service på.motor når den ligger i opplag hender det at noe strømmer inn i røret pga en annen helning på skroget i opplag. Når båten kommer på sjøen så renner det ut igjen, om enn veldig sakte.

Har akkurat lagt ut båten. Har kontroll på det nå, det er akkurat som du sier. Takk for hjelpen ? 

Gabi skrev for 2 timer siden:

Ikke på 2007-modeller av 35sport iallefall.... Under senga i stikkabinen er det ingenting, kun 3 store rom som man kan fylle med valgfritt....

Oppfattet feil, jeg tenkte på forpiggen.  

Høne, øl og hornmusikk!

• 3 år senere...

Nå har jeg det samme problemet på 32 Sport -05. Det fylles opp og fylles opp. Pumpa som står mellom motorene er ikke til hjelp for da skal det være svaært mye vann der. Har en våtsuger som jeg bruker med landstrøm og det fungerer jo, men jeg vil jo ikke ha vannet der. Ingen lekkasje fra septikslanger, -tank eller ferskvann. Virker som det må komme utenfra, men vannet er møkkete og ikke fristende å smake om det er fersk eller salt.

Begynner å irritere meg ganske mye.

Før trodde jeg det kom fra "gropene" under senga i stikkabin, men der er det nå helt tørt. Samme i rommet foran stikk mot sittegruppe nede.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...