Hepp Startet 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Mai.2020 (redigert) Det kommer stadig vann ut av røret som er i bunn av båten i motorrom. Har ikke funnet ut hvor røret kommer fra. Kan det komme fra rommet hvor vanntanken er? Hvorfor får jeg vann der? Noen gode ideer? Redigert 20.Mai.2020 av Hepp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 (redigert) Hvor mye vann kommer? Hvis det bare er litt, kan det være kondensvann fra et siderom? Husker det var slik på en annen båt. Var et rør som gikk til et tomrom i badeplattformen, og der det av og til kom litt vann. Var et rør for å bli kvitt kondens mener jeg å huske. Bare for å presisere: tror ikke det var en Bavaria. Husker ikke merket. Redigert 20.Mai.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hepp Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Grand Banks jr skrev On 20.5.2020 at 21.42: Hvor mye vann kommer? Hvis det bare er litt, kan det være kondensvann fra et siderom? Husker det var slik på en annen båt. Var et rør som gikk til et tomrom i badeplattformen, og der det av og til kom litt vann. Var et rør for å bli kvitt kondens mener jeg å huske. Bare for å presisere: tror ikke det var en Bavaria. Husker ikke merket. Vis hele sitatet Ok, det kan det være. Syntes kanskje det er litt for mye vann der, selvom det er en liten mengde. Men fortsatt usikker, bare redd for at det kan være lekkasje i vanntank. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Får du tatt noe bilde av røret? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Hepp Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Grand Banks jr skrev On 20.5.2020 at 21.53: Får du tatt noe bilde av røret? Vis hele sitatet Legger ut ett bilde imorgen formiddag. ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Er det saltvann eller ferskvann? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Kan være drenering fra sikkerhetsventilen på varmtvannstanken? Sitér dette innlegget Link to post
Hepp Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Grand Banks jr skrev On 20.5.2020 at 21.53: Får du tatt noe bilde av røret? Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Link to post
Hepp Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Bitteliten skrev On 21.5.2020 at 4.03: Er det saltvann eller ferskvann? Vis hele sitatet Tror det er ferskvann. Men det er ikke så veldig salt vann her jeg ligger nå, så jeg er ikke helt sikker Sitér dette innlegget Link to post
Hepp Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Kaskazi skrev On 21.5.2020 at 8.18: Kan være drenering fra sikkerhetsventilen på varmtvannstanken? Vis hele sitatet Har prøvd å stenge alle ventiler, kan selvfølgelig være noe jeg har oversett Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Dette ser ut som dreneringssystemt gjennom skroget. Dvs at vannet kommer fra ett eller annet sted inni båten og renner så ned i bunnen der lensepumpa er. sjekk om det drypper fra noen kraner (se under vaskene). Se også om overtrykksventilen på varmtvamnsberederen drypper litt når dere kjører med varm motor eller ligger for landstrøm. Det er en ventil som slipper ut litt vann når varmtvannet blir skikkelig varmt. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 (redigert) Sjekk under madrassene i stikkabin. Jeg blir overrasket om du ikke finner vann der? Redigert 21.Mai.2020 av Bellil Autokorrektur var ikke helt kjent med ordet stikkabin ? (see edit history) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Hva ligger der? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Er det lenge siden du tok ut båten? Jeg har en Bavaria 35 sport 2007, og når jeg tar service på.motor når den ligger i opplag hender det at noe strømmer inn i røret pga en annen helning på skroget i opplag. Når båten kommer på sjøen så renner det ut igjen, om enn veldig sakte. Sitér dette innlegget Link to post
Hepp Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Gabi skrev On 21.5.2020 at 20.09: Er det lenge siden du tok ut båten? Jeg har en Bavaria 35 sport 2007, og når jeg tar service på.motor når den ligger i opplag hender det at noe strømmer inn i røret pga en annen helning på skroget i opplag. Når båten kommer på sjøen så renner det ut igjen, om enn veldig sakte. Vis hele sitatet Har akkurat lagt ut båten. Har kontroll på det nå, det er akkurat som du sier. Takk for hjelpen ? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Bitteliten skrev On 21.5.2020 at 14.52: Hva ligger der? Vis hele sitatet På Bavaria så er det vanntanken og pumpa... i alle fall på 35 og 37... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Gabi Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Ikke på 2007-modeller av 35sport iallefall.... Under senga i stikkabinen er det ingenting, kun 3 store rom som man kan fylle med valgfritt.... Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Stundom kan også dusjens oppsamlingskar, med tilhørende pumpe og slanger, ha lekkasje. Da ender noe vann i kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Gabi skrev On 23.5.2020 at 9.28: Ikke på 2007-modeller av 35sport iallefall.... Under senga i stikkabinen er det ingenting, kun 3 store rom som man kan fylle med valgfritt.... Vis hele sitatet Oppfattet feil, jeg tenkte på forpiggen. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Bellil Svart 15.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2023 Nå har jeg det samme problemet på 32 Sport -05. Det fylles opp og fylles opp. Pumpa som står mellom motorene er ikke til hjelp for da skal det være svaært mye vann der. Har en våtsuger som jeg bruker med landstrøm og det fungerer jo, men jeg vil jo ikke ha vannet der. Ingen lekkasje fra septikslanger, -tank eller ferskvann. Virker som det må komme utenfra, men vannet er møkkete og ikke fristende å smake om det er fersk eller salt. Begynner å irritere meg ganske mye. Før trodde jeg det kom fra "gropene" under senga i stikkabin, men der er det nå helt tørt. Samme i rommet foran stikk mot sittegruppe nede. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.