Timmeeh Startet 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2020 Er det noen man bør styre unna? Den er jo 17,5 fot og relativt brei, og kjølen er vel ikke hele veien bak? Ser det er store prisforskjeller ute å går. Man kan feks finne en tiki henger med brems 750kg til 16-17k mens fra andre produsenter får hengere uten brems til 15. Hadde vært greit med brems, men hvis billighengere er gode så kan jeg vurdere det også? Ser norgeshengeren har en modell til rundt 10k? BK P0718T ser veldig kurant ut. 13700 ny. Har man ikke brems kan man jo leie de ut også. Sikkert marked for det i Trondheim. Jeg har jo båten liggende ute hele året så. Brukt gidder jeg ikke, har sett hvordan folk behandler tinga sine og bruktprisene på tilhengere gjenspeiler ikke akkurat det.... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 23.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Ingen som har øien her på henger? https://www.finn.no/175970270 Her ser jeg de har en liten tiki henger, som jeg vurderer. Men det ser også ut som halve båten henger bak aksel og det kan da umulig være noe særlig å kjøre med?? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Det ble altså en tiki bs750r Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Hei Nå har du jo kjøpt hengar, men eg nemner likevel mi erfaring. Me har ein 530F. Kjøpt rett før jol, og eg har frakta den heile 8-10 mil på hengar. Dette var medan båten var ny, og utan motor. Hengaren er ein Tysse. 750 kg. Eg hugsar ikkje modellnummeret, men den kostar ca. 13-14 000. Når kjølen ikkje går heilt bak på båten, så er det uråd å ha båten så langt fram på hengaren som ønskeleg. Eg skulle gjerne hatt båten ca. 30 cm lengre fram. Kuletrykket blir feil, og det blir vinglete å køyra. Eg plasserte last framme i båten, og det hjalp. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Takk for svar. Ja jeg regner med kuletrykket blir litt lavt, så jeg får se hvordan den blir. Var meldt vindstille og 20+ i helgen så frister egentlig ikke å ta den opp men, det er jo greit å ha god tørk når man skal smøre den opp med maling både under og oppi. Tenkte at i verste fall får jeg plassere inn et par ekstra ruller, evt legge vekt fremme ja som du sier. Batteri og elvinsj er jo en fin løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Hei Ekstra ruller under kjølen går fint. På min hengar er problemet at den sjølvjusterande vogga "krev" at kjølen står på rullane der vogga er. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Den gikk fint på. Litt lett kuletrykk kanskje, tipper 30-40kg. Kunne muligens tatt den litt til frem, skal finjustere før jeg sjøsetter igjen. Sidestøttene passet imidlertidig meget dårlig. De så ut for å være tilpasset v-bunn og med min flate rumpe så sto de nesten 45gr på. Hard punktbelastning.. Skulle hatt loddrette sidestøtte med hengslet lager/rulle i topp. Får kjøpe løse og montere på. Stroppet den ned på begge sider under transport så den sto på kjølen men, så ikke helt optimalt ut når den kom opp så... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.