Jump to content

Hvordan vaske/rense båtputer i tekstil?

landkrabbe_

Recommended Posts

Beste rensemiddel jeg har brukt er BioGuard og Total Clean. 

https://www.bohus.no/stue/tilbehoer-til-stue/vedlikeholdsprodukter/ernst-p-total-clean

https://bioguard.no/produkter/m-belpleie

Jeg prøver først med BioGuard. Hvis den ikke tar det (som er skjeldent!), så er det en runde med Total Clean. Til sammen har disse tatt alt jeg har møtt av flekker. Inkludert den gangen mine nevøer klarte å tømme et glass med hjemmelaget jordbærsyltetøy ned på vårt lyse, nesten hvite, gulvteppe. 

Hvis du skal rense feks bilseter eller båtseter, så spray på Total Clean så tekstilet blir vått. Jobb forsiktig med en myk børste. Ikke mye, bare litt. Deretter dekk over med et fuktig håndkle. Noen timer etter, ta bort håndkle og la det tørke. Støvsug. Ferdig. 

BioGuard kan du bruke til å fjerne flekker på klær du fremdeles har på deg. Utrolig praktisk. Fungerer også meget bra på ull og slike vanskelige fibre.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

@landkrabbe_, jeg har kjøpt i lokale møbelbutikker. Vet at Bohus har hatt, og Møbelringen også. Ring en av dine lokale møbelbutikker. Jeg har aldri vært borti noe bedre enn BioGuard, bortsett fra TotalClean på enkelte innbarkede flekker. 

Jeg jobbet som møbelselger for mange år siden, og det var da jeg ble kjent med produktene.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...