landkrabbe_ Startet 21.Mai.2020 Del på Facebook Startet 21.Mai.2020 Hei Jeg har søkt masse på nett etter måter å vaske/rense båtputer i tekstil. Finner noen produkter fra leverandører. Men jeg mener jeg har hørt det er bare å bruke noe jeg allerede har i skapet. JIF? Milo? Biotex? Zalo? Pluss en microfiberklut og vann. Har noen noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 To tips: hold deg unna såper som skummer, feks zalo. Det er utrolig stress med skummet som du aldri får fjernet lei en teppe/møbelrenser på feks Hygglo, og kjør over. Blir superbra, jeg tok akkurat mine puter som var i kabinen. Tar kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
landkrabbe_ Svart 21.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 Takk 🙂👍 Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 Sliter med det samme. Tror det er solkrem dom fortsatt sitter igjen etter bruk av tepperenser og diverse andre remedier for tekstilvask. Håper du får det bedre til. Sitér dette innlegget Link to post
Robert Fardal Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 Prøv autoglym interiør shampoo. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Del på Facebook Svart 21.Mai.2020 (redigert) Beste rensemiddel jeg har brukt er BioGuard og Total Clean. https://www.bohus.no/stue/tilbehoer-til-stue/vedlikeholdsprodukter/ernst-p-total-clean https://bioguard.no/produkter/m-belpleie Jeg prøver først med BioGuard. Hvis den ikke tar det (som er skjeldent!), så er det en runde med Total Clean. Til sammen har disse tatt alt jeg har møtt av flekker. Inkludert den gangen mine nevøer klarte å tømme et glass med hjemmelaget jordbærsyltetøy ned på vårt lyse, nesten hvite, gulvteppe. Hvis du skal rense feks bilseter eller båtseter, så spray på Total Clean så tekstilet blir vått. Jobb forsiktig med en myk børste. Ikke mye, bare litt. Deretter dekk over med et fuktig håndkle. Noen timer etter, ta bort håndkle og la det tørke. Støvsug. Ferdig. BioGuard kan du bruke til å fjerne flekker på klær du fremdeles har på deg. Utrolig praktisk. Fungerer også meget bra på ull og slike vanskelige fibre. Redigert 21.Mai.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
landkrabbe_ Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2020 Tusen takk alle sammen👍🙂 @Grand Banks jr: vet du hvor jeg kan kjøpe slik bioguard? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Mai.2020 Del på Facebook Svart 22.Mai.2020 (redigert) @landkrabbe_, jeg har kjøpt i lokale møbelbutikker. Vet at Bohus har hatt, og Møbelringen også. Ring en av dine lokale møbelbutikker. Jeg har aldri vært borti noe bedre enn BioGuard, bortsett fra TotalClean på enkelte innbarkede flekker. Jeg jobbet som møbelselger for mange år siden, og det var da jeg ble kjent med produktene. Redigert 22.Mai.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
landkrabbe_ Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2020 Tusen takk. Da skal jeg se om jeg finner det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.