Kjellg Startet 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Mai.2020 (redigert) Har en NB 820 Combi med 3 viskere. Ønsker å montere vindusspylere på disse 3 vinduene og tenkte system med egen tank. Hvilket system skal man velge, dyser på viskerne eller på skroget, og hvor kjøper dere slikt? Det er greit å komme til innenfra både for å lage hull og for montering av dyser. Redigert 21.Mai.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Jeg kjøpte tank med pumpe på biltema. Funka bra det. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Min spyler tar vann fra trykkvannet om bord og styres med en liten magnetventil. Enklere blir det nesten ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Std tank fra en bil med innbygd pumpe, bryk T/Y koblinger å legg en slange til hvert vindu, sett dysene over vindu, juster så strålen treffer litt for høyt på ryten så får du bedre stråle å bedre utnyttelse av vannmengden. Gjør som han over, kjøp på BT. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Bruker varmt vann fra tanken og ei manuell kran. Dysene står i underkant av vindu og varmes av defroster på vinteren. Ingenting utvendig som fryser. Til fjerning av salt trengs mye ferskvann, men du trenger ikke såpe. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Kjetil Solheim Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Monterte tank med 2 pumper fra Biltema og dyser montert på viskerarm. Båten hadde ferdig opplegg for å hente vann fra vanntank, men da jeg bruker båten hele året ville jeg ha mulighet til å bruke frostfri spylevæske. Har også en følelse av at spylevæske tar saltet bedre enn bare vann. Det er også greit å ha spyledyser på viskerne. Da havner all spylevæsken på vinduet der du trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Jeg hadde spyler fra vanntank og bytta ut. Helt klart at spylervæske fungerer mye bedre. Da kan man feks ha i litt eddikk som løser saltet også. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 (redigert) Takk skal dere ha alle sammen. Tror jeg vil gå for løsningen fra BT, for da kan jeg blande min egen løsning og ha på tanken. Er det bedre å ha dyser på armen? Set at Maritim tar 150kr stykket. Redigert 22.Mai.2020 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Du bør sette på en tilbakeslagsventil mellom dyser og tank. Kjøp så stor tank som mulig ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Bitteliten skrev 1 minutt siden: Du bør sette på en tilbakeslagsventil mellom dyser og tank. Kjøp så stor tank som mulig ? Tilbakeslagsventil har jeg faktisk tenkt på. Monterer man dem ved tanken eller ved dysene? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Ett eller annet sted i mello. Det er lett å komme til ? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 (redigert) Kjellg skrev for 3 timer siden: Takk skal dere ha alle sammen. Tror jeg vil gå for løsningen fra BT, for da kan jeg blande min egen løsning og ha på tanken. Er det bedre å ha dyser på armen? Set at Maritim tar 150kr stykket. Har du link til det settet? Det blir nok et prosjekt til vinteren(helt til jeg blir lei nok av saltbelagte vinduer i sommer) ? Redigert 22.Mai.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 TrikkerN Lønning skrev 44 minutter siden: Har du link til det settet? Det blir nok et prosjekt til vinteren(helt til jeg blir lei nok av saltbelagte vinduer i sommer) ? Ser Wexco har mye rart, men her er den løsningen for å montere på armen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Kjellg skrev for 10 timer siden: Tilbakeslagsventil har jeg faktisk tenkt på. Monterer man dem ved tanken eller ved dysene? Monter tilbakeslagsventilen så nær dysene som mulig, jo nærmere du kommer desto raskere kommer spykervesken. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Ser biltema har dyse med tilbakeslagsventil.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.