Pequod Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Hvis det er slik at alle plasser i Son nå er Dockspot-plasser så er det jo bare tragisk! Må være en byråkrat i kommunen som aldri har satt sine bein i en båt som syntes det var en god idé, og ikke en båtmann? Som flere andre har påpekt her så er Son langtfra en favoritthavn på grunn av prisnivået. Selve Son er jo et idyllisk lite sted som er perfekt å oppsøke en fin sommerdag, men prisnivået i gjestehavna er slik at jeg unngår det. Ikke minst fordi det finnes flere like idylliske og rimeligere havner i nærheten, som gir litt av den samme følelsen: Holmsbu og Åsgårdstrand for eksempel (og Drøbak - selv om den urolige gjestehavna ikke er en favoritt) og ikke minst Oscarsborg. Nå ligger jeg i Farsund - her er det gratis! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Mener å huske at det å la alt være Dockspot var en fix ide som hadde med korona å gjøre. Jeg er glad jeg har hjemmehavn i Son! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 28 minutes ago, Lars H. said: Mener å huske at det å la alt være Dockspot var en fix ide som hadde med korona å gjøre. Jeg er glad jeg har hjemmehavn i Son! Jeg har i hvert fall spekulert om det du sier her, @Lars H.. Ved å la alle plasser være Dockspot har de et oppdatert register over hvilke båter som var i havna når, så hvis det blir oppdaget spredning med gjestehavna som kilde kan de gå til registeret og varsle alle som var i havnen den dagen. Forhåpentligvis går ting tilbake til normalt (noe dockspot, det meste fritt) etter hvert. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
R.O Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Noen som vet hvorfor «alle» plassene er ledige i Hollender helgen? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Popeye70 skrev 41 minutter siden: Jeg har i hvert fall spekulert om det du sier her, @Lars H.. Ved å la alle plasser være Dockspot har de et oppdatert register over hvilke båter som var i havna når, så hvis det blir oppdaget spredning med gjestehavna som kilde kan de gå til registeret og varsle alle som var i havnen den dagen. Forhåpentligvis går ting tilbake til normalt (noe dockspot, det meste fritt) etter hvert. Det er jo selvsagt en mulighet, men har ikke hørt om noen andre havner med Dockspot som har gjort det slik. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Generelt, spesielt når det gjelder Son, er vel havnedriften en melkeku til kommunekassa, vil jeg anta. Tidligere var havnekassa noe kommunen ikke hadde lov til å klå med. Den gangen rant nesten havnekassa i Son over. Og havneleien var rimelig. Og det var til og med dypt nok over alt. Om kundene godtar prisen, så er det vel ikke noe tak på den prisen verken kommuner eller private utleiere kan ta. De som leier sesongplasser av Vestby kommune fikk et prispåslag i fjor på 20 %. Og jeg antar tilsvarende for å ligge i vinterhavn. Rådmannen ville hatt et prispåslag på 30 %, med argumentet at 'jeg bryr meg ikke, jeg har ikke båt'. En kompis var til stede under den seriøse behandlingen. Så om Vestby kommune tjener mer på Dockspot, og besøkstallet ikke avtar, vil tingenes tilstand bestå. Vestby kommune tar vel mål av seg til å bli Norges svar på Tanums kommun i Bohuslän. Var nede i Son på søndag, og det var kliss fullt. Slik sett virker verken prisleiet eller Doscspot til å avskrekke. Havnebetjentene jogget rundt og holdt ting i orden, klart det koster :-) Jeg er glad for at jeg ikke har båtplass i Son. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.