jerognal
Forgassermotor? (aner ikke når de kom med innsprøyting).
Termostat er gjenganger på disse motorene. Bare å bytte. Min erfaring er skift de samtidig med reg.reim. Begge mine har låst termostaten i åpen stilling. Da går motor kald hele tiden. Dette medfører kondensproblemer i oljen og høyt drivstofforbruk....
høres ut som du har kaldstartproblem?
Sjekk at choke-solenoiden virker. DVS når du skal starte kald motor, ha av motorlokk og sjekk at stempelet drar i choke-staget. Min forrige F50 hadde dette problemet. SMurte opp stempel med wd40 og det funket en stund men måtte bytte. Du kan og dra i choke-staget når du starter og se om den starter greit da. Greit å være to da....
Når det gjelder trykk i slange; er på min andre F50 og ingen av de ble særlig hard på blæren ved pumping. Tror de er sånn.....
Ellers: Sjekk forgassere om det er det du har..... vann i flottørhus? Demonter drensplugg på hver forgasser og skylle med sprit. En sprøyte fra apoteket gjør susen. Sånne microforgassere går lett tett. Kan og være sjit i dyser. Da må forgassere demonteres.... litt arbeid....
Når du har fått skikk på motor; monter bensinfilter med vannutskiller i båten mellom tank og motor så unngår du masse trøbbel.