Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

Forgassermotor? (aner ikke når de kom med innsprøyting).

Termostat er gjenganger på disse motorene. Bare å bytte. Min erfaring er skift de samtidig med reg.reim. Begge mine har låst termostaten i åpen stilling. Da går motor kald hele tiden. Dette medfører kondensproblemer i oljen og høyt drivstofforbruk....

 

høres ut som du har kaldstartproblem?

Sjekk at choke-solenoiden virker. DVS når du skal starte kald motor, ha av motorlokk og sjekk at stempelet drar i choke-staget. Min forrige F50 hadde dette problemet. SMurte opp stempel med wd40 og det funket en stund men måtte bytte. Du kan og dra i choke-staget når du starter og se om den starter greit da. Greit å være to da....

 

Når det gjelder trykk i slange; er på min andre F50 og ingen av de ble særlig hard på blæren ved pumping. Tror de er sånn.....

 

Ellers: Sjekk forgassere om det er det du har..... vann i flottørhus? Demonter drensplugg på hver forgasser og skylle med sprit. En sprøyte fra apoteket gjør susen. Sånne microforgassere går lett tett. Kan og være sjit i dyser. Da må forgassere demonteres.... litt arbeid....

 

Når du har fått skikk på motor; monter bensinfilter med vannutskiller i båten mellom tank og motor så unngår du masse trøbbel.

jerognal

jerognal

Forgassermotor? (aner ikke når de kom med innsprøyting).

Termostat er gjenganger på disse motorene. Bare å bytte. Min erfaring er skift de samtidig med reg.reim. Begge mine har låst termostaten i åpen stilling. Da går motor kald hele tiden. Dette medfører kondensproblemer i oljen og høyt drivstofforbruk....

 

høres ut som du har kaldstartproblem?

Sjekk at choke-solenoiden virker. DVS når du skal starte kald motor, ha av motorlokk og sjekk at stempelet drar i choke-staget. Min forrige F50 hadde dette problemet. SMurte opp stempel med wd40 og det funket en stund men måtte bytte. Du kan og dra i choke-staget når du starter og se om den starter greit da. Greit å være to da....

 

Når det gjelder trykk i slange; er på min andre F50 og ingen av de ble særlig hard på blæren ved pumping. Tror de er sånn.....

 

Ellers: Sjekk forgassere om det er det du har..... vann i flottørhus? Demonter drensplugg på hver forgasser og skylle med sprit. En sprøyte fra apoteket gjør susen. Sånne microforgassere går lett tett. Kan og være sjit i dyser. Da må forgassere demonteres.... litt arbeid....

jerognal

jerognal

Forgassermotor? (aner ikke når de kom med innsprøyting).

Termostat er gjenganger på disse motorene. Bare å bytte. Min erfaring er skift de samtidig med reg.reim. Begge mine har låst termostaten i åpen stilling. Da går motor kald hele tiden. Dette medfører kondensproblemer i oljen og høyt drivstofforbruk....

 

høres ut som du har kaldstartproblem?

Sjekk at choke-solenoiden virker. DVS når du skal starte kald motor, ha av motorlokk og sjekk at stempelet drar i choke-staget. Min forrige F50 hadde dette problemet. SMurte opp stempel med wd40 og det funket en stund men måtte bytte. Du kan og dra i choke-staget når du starter og se om den starter greit da. Greit å være to da....

 

Når det gjelder trykk i slange; er på min andre F50 og ingen av de ble særlig hard på blæren ved pumping. Tror de er sånn.....

jerognal

jerognal

Forgassermotor? (aner ikke når de kom med innsprøyting).

Termostat er gjenganger på disse motorene. Bare å bytte. Min erfaring er skift de samtidig med reg.reim.

 

høres ut som du har kaldstartproblem?

Sjekk at choke-solenoiden virker. DVS når du skal starte kald motor, ha av motorlokk og sjekk at stempelet drar i choke-staget. Min forrige F50 hadde dette problemet. SMurte opp stempel med wd40 og det funket en stund men måtte bytte. Du kan og dra i choke-staget når du starter og se om den starter greit da. Greit å være to da....

 

Når det gjelder trykk i slange; er på min andre F50 og ingen av de ble særlig hard på blæren ved pumping. Tror de er sånn.....



×
×
  • Create New...