Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

Har du ikke rørt justering av stagene tipper jeg de er ok. 

Hvordan er det med plugger? Gamle? KUN NGK plugger som gjelder på Yamaha.... er det korrosjon utvendig på pluggene så er det bare å skifte.

Pluggkabler? Sjekk om du får støt av å ta på de når motor går... (ja det gjør litt vondt men du er vel mann:giggle:) Dessverre må du på disse motorene bytte coiler når kablene er utslitt.

Sjekk alle ledningskontakter til coilene for eir. Min forrige hadde dårlig kontakt i en skjøt. Fusket når kald....

 

 Går den greit når du får den opp i turtall?

 

Ellers om alt annet da er på stell, så er det veldig vanlig med sjit i dyser på så små forgassere. På min forrige var det nederste forgasser som trøblet. Eir og møkk i forgasser. Typisk dyseproblem er at den fusker opp til 2000-2500 rpm, så går den greit. Da er det sjit i lav-turtallsdysen. Den som trøbler mest da den har minst åpning.

 

Og du; sjekk sinkanodene ved pluggene mens du holder på. Er de oppspist kan du ha et tæringsproblem. En ved hver tennplugg. Bakom et lite lokk med 10 mm bolt. Pakning bakom som du bare pirker ut så er anoden der. De er bare trykt inn.

jerognal

jerognal

Har du ikke rørt justering av stagene tipper jeg de er ok. 

Hvordan er det med plugger? Gamle? KUN NGK plugger som gjelder på Yamaha.... er det korrosjon utvendig på pluggene så er det bare å skifte.

Pluggkabler? Sjekk om du får støt av å ta på de når motor går... (ja det gjør litt vondt men du er vel mann:giggle:) Dessverre må du på disse motorene bytte coiler når kablene er utslitt.

Sjekk alle ledningskontakter til coilene for eir. Min forrige hadde dårlig kontakt i en skjøt. Fusket når kald....

 

 Går den greit når du får den opp i turtall?

 

Ellers om alt annet da er på stell, så er det veldig vanlig med sjit i dyser på så små forgassere. På min forrige var det nederste forgasser som trøblet. Eir og møkk i forgasser. Typisk dyseproblem er at den fusker opp til 2000-2500 rpm, så går den greit. Da er det sjit i lav-turtallsdysen. Den som trøbler mest da den har minst åpning.

jerognal

jerognal

Har du ikke rørt justering av stagene tipper jeg de er ok. 

Hvordan er det med plugger? Gamle? KUN NGK plugger som gjelder på Yamaha....

Pluggkabler? Sjekk om du får støt av å ta på de når motor går... (ja det gjør litt vondt men du er vel mann:giggle:) Dessverre må du på disse motorene bytte coiler når kablene er utslitt.

Sjekk alle ledningskontakter til coilene for eir. Min forrige hadde dårlig kontakt i en skjøt. Fusket når kald....

 

 Går den greit når du får den opp i turtall?

 

Ellers om alt annet da er på stell, så er det veldig vanlig med sjit i dyser på så små forgassere. På min forrige var det nederste forgasser som trøblet. Eir og møkk i forgasser. Typisk dyseproblem er at den fusker opp til 2000-2500 rpm, så går den greit. Da er det sjit i lav-turtallsdysen. Den som trøbler mest da den har minst åpning.

jerognal

jerognal

Har du ikke rørt justering av stagene tipper jeg de er ok. 

Hvordan er det med plugger? Gamle? KUN NGK plugger som gjelder på Yamaha....

Pluggkabler? Sjekk om du får støt av å ta på de når motor går... (ja det gjør litt vondt men du er vel mann:giggle:) Dessverre må du på disse motorene bytte coiler når kablene er utslitt.

Sjekk alle ledningskontakter til coilene for eir. Min forrige hadde dårlig kontakt i en skjøt. Fusket når kald....

 

Det virker på meg som et tennigsproblem. Den går greit når du får den opp i turtall?

 

Ellers om alt annet da er på stell, så er det veldig vanlig med sjit i dyser på så små forgassere. På min forrige var det nederste forgasser som trøblet. Eir og møkk i forgasser. Typisk dyseproblem er at den fusker opp til 2000-2500 rpm, så går den greit. Da er det sjit i lav-turtallsdysen. Den som trøbler mest da den har minst åpning.



×
×
  • Create New...