Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Ok, bare en kjapp oppdatering: Siden ingen hadde noen spesielle ønsker gikk jeg for Bravo1 FS fra Mercury Racing.

Kan begrunne valget:

Jeg liker grepet og løftet 4-bladere gir. Til nå har jeg kjørt med Mercury Revolution 4 eller Solas HR-4. Begge disse gir godt løft i hekken. Båten blir kjørende nokså flatt. Bravo1 FS skal gi mer baugløft p.g.a. designet/modifikasjonen. Akkurat det blir veldig spennende å prøve på en daycruiser som Ibizaen siden CG ligger litt lengre frem enn på en typisk skjærgårdsjeep eller RIB. Må nok heve motoren minst ett hull med denne for å få utbytte av designet.

Bravo1 FS lages hos Racing-avdelingen hos Mercury. D.v.s. at propellen blir fysisk bearbeidet av en operatør og balansert.

Pitch? Ja, det blir spennende. Jeg kjører nå med en 4-blads Solas HR-4 i 21". Bravo1 FS ble betillt i 26". Det skal angivelig være litt fornuft i galskapen, men det blir altfor langt å skrive om. Jeg tipper mange er nysgjerrige på hva slags turtall jeg får, og vil selvsagt poste det når propellen ankommer, blir prøvd og forsøkt optimalisert mht. montasje.:giggle:

Solseng

Solseng

Ok, bare en kjapp oppdatering: Siden ingen hadde noen spesielle ønsker gikk jeg for Bravo1 FS fra Mercury Racing.

Kan begrunne valget:

Jeg liker grepet og løftet 4-bladere gir. Til nå har jeg kjørt med Mercury Revolution 4 eller Solas HR-4. Begge disse gir godt løft i hekken. Båten blir kjørende nokså flatt. Bravo1 FS skal gi mer baugløft p.g.a. designet/modifikasjonen. Akkurat det blir veldig spennende å prøve på en daycruiser som Ibizaen siden CG ligger litt lengre frem enn på en typisk skjærgårdsjeep. Må nok heve motoren minst ett hull med denne for å få utbytte av designet.

Bravo1 FS lages hos Racing-avdelingen hos Mercury. D.v.s. at propellen blir fysisk bearbeidet av en operatør og balansert.

Pitch? Ja, det blir spennende. Jeg kjører nå med en 4-blads Solas HR-4 i 21". Bravo1 FS ble betillt i 26". Det skal angivelig være litt fornuft i galskapen, men det blir altfor langt å skrive om. Jeg tipper mange er nysgjerrige på hva slags turtall jeg får, og vil selvsagt poste det når propellen ankommer, blir prøvd og forsøkt optimalisert mht. montasje.:giggle:

• Create New...