clipper 2100 Startet 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2020 hei,har kommet over denne clipperen 2100 fra 1976 å har gått kun 160 timer siden ny,fulgte med orginal boka til båten :P men det je søker etter en spesifikasjonene på denne båten,det eneste je finner er utydelig ett bilde på nett.er det noen som sitter på fult spec av denne å event flere bilder? båten pusses nå opp igjen til slik den var original Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 båten er produsert under flere navn , sikkert mer å finne om du googler noen av de: Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
TrikkerN Lønning Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 (redigert) Hadde samme med 225hk på hekken(påhengs), solgte den til en hyggelig kar som kjørte utrolig mange mil for å hente den.( 20 mil nord for Bodø og ned til Kristiansand/retur) Moro båt, slet litt med chinewalk over 50knop. ? Redigert 22.Mai.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
clipper 2100 Svart 22.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 ja skjønner,denne her har hatt en eier å sku gjerne hatt allt av spec men det eneste je finner er dette googgle utydelige bildet,så at den er produsert under andre navn hjelper meg lite :( Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 clipper 2100 skrev 1 time siden: ja skjønner,denne her har hatt en eier å sku gjerne hatt allt av spec men det eneste je finner er dette googgle utydelige bildet,så at den er produsert under andre navn hjelper meg lite :( Min var under navn Scand GTO 610. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Den kan bli som ny ! Klassiker ! Hva er det egentlig du etterspør av spec? Båtbyggere på den tiden var ganske sparsomme med dokumentasjon og normalen var at kunden fikk boka til motor og to sett nøkkelen. Ut over det hadde heller ikke produsenten noe dokumentasjon som var noe å skryte av. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Knude skrev 1 time siden: Den kan bli som ny ! Klassiker ! Hva er det egentlig du etterspør av spec? Båtbyggere på den tiden var ganske sparsomme med dokumentasjon og normalen var at kunden fikk boka til motor og to sett nøkkelen. Ut over det hadde heller ikke produsenten noe dokumentasjon som var noe å skryte av. På min fikk jeg dette skiltet med på kjøpet ? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 23.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2020 Denne er produsert under bla. disse navnene: Clipper 2100, Scand Formel Gto, BlueSea. Har en formening om at den også er produsert som Sunrise. Litt forskjellige innredningløsninger og vindskjermløsninger. Hvis du trykker på linken Ivar postet er det noe info der..... Sitér dette innlegget Link to post
clipper 2100 Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Knude skrev for 17 timer siden: Den kan bli som ny ! Klassiker ! Hva er det egentlig du etterspør av spec? Båtbyggere på den tiden var ganske sparsomme med dokumentasjon og normalen var at kunden fikk boka til motor og to sett nøkkelen. Ut over det hadde heller ikke produsenten noe dokumentasjon som var noe å skryte av. Aha skjønner,nei lurte vell på om volvo B23 var orginal motorer.eller kom clipper med anna motor å på den tiden? Å knop? Liter med bensinpå tank? Å lanterne stagg framme er det orginalt eller påsatt?har sett bare en gul slik på googgle å den var det ikke slikt på, Samt disse hadde vell ikke tute ? Grunnen for je spør er for at je vill ha den 100% orginal :) Sitér dette innlegget Link to post
scanddd Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 (redigert) Har selv en scand formel 2100 ! Lurte på om noen av dere vet hvor mange personer båten er godkjent for ? (Min er ikke CE-merket) Redigert 15.Juli.2020 av scanddd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sun fun Svart 1.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2021 (redigert) Redigert 1.Januar.2021 av sun fun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.