Jump to content

Edit History

fredriksen

fredriksen

Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden:

Ja. Jeg har lagt merke til det. Flyttet båten fra havna jeg lå i, da den ble veldig isutsatt i år. 

Skader forårsaket av is var jeg heller ikke dekket av i Frende 

Hei!

I forrige tusenår, altså for lenge siden, så jobbet jeg noen få år i et forsikringsselskap som systemanalytiker. Med min erfaring om hvordan selskapene vurderer forsikringsrisiko, så om jeg var deg, ville jeg tatt kontakt med forsikringsselskapet ditt og spurt hvor mye det vil koste for deg å få en dekning mot skader forårsaket av is. Med i risikovurderingen bød de da ta med seg at du bor i båten og derfor har oppsyn med den og kan følge med eventuelle is-problemer. 

Dersom eventuelt tilbud smaker, så har du dekning. Om det ikke smaker, så er du selvassurandør mht. til isskader. Sjekk da om de dekker følgeskader, eventuelt mot en forhøyet egenandel på denne type skader.

For øvrig så har jeg hatt en skade (innbrudd) og det var en betryggende og grei opplevelse hvordan Tryg håndterte dette. Og jeg har fortsatt samme selskap.

:-) steinar

fredriksen

fredriksen

Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden:

Ja. Jeg har lagt merke til det. Flyttet båten fra havna jeg lå i, da den ble veldig isutsatt i år. 

Skader forårsaket av is var jeg heller ikke dekket av i Frende 

Hei!

I forrige tusenår, altså for lenge siden, så jobbet jeg noen få år i et forsikringsselskap som systemanalytiker. Med min erfaring om hvordan selskapene vurderer forsikringsrisiko, så ville jeg tatt kontakt med forsikringsselskapet ditt og spurt hvor mye det vil koste for deg å få en dekning mot skader forårsaket av is. Med i risikovurderingen bød de da ta med seg at du bor i båten og derfor har oppsyn med den og kan følge med eventuelle is-problemer. 

Dersom eventuelt tilbud smaker, så har du dekning. Om det ikke smaker, så er du selvassurandør mht. til isskader. Sjekk da om de dekker følgeskader, eventuelt mot en forhøyet egenandel på denne type skader.

For øvrig så har jeg hatt en skade (innbrudd) og det var en betryggende og grei opplevelse hvordan Tryg håndterte dette. Og jeg har fortsatt samme selskap.

:-) steinar

• Create New...