Jump to content

Edit History

snekkerbod

snekkerbod

Har et solcellepanel som jeg fikk da jeg jobbbet i bransjen for noen år siden. Det er et panel fra en av premium-produsentene for demo formål. Størrelsen er perfekt for vedlikeholdslading av batteriet i båten. Utfordringen er at den har spenning (open circuit på 7 volt og lukket er vel 6 volt. Kan levere 5-6 ampere. Hvilke muligheter har jeg for å konvertere opp spenningen så den kan passe til en standard 12 volts solcelleregulator?

Vil anta det er noen muligheter, men at de hensyntar ulike fordeler/ulemper som pris, effektivitet, varmeutvikling etc etc. 

Alle forslag er velkomne. 

image.jpg.c798904d6e2f4f073664cdecb568c5f4.jpg

snekkerbod

snekkerbod

Har et solcellepanel som jeg fikk da jeg jobbbet i bransjen for noen år siden. Det er et panel fra en av premium-produsentene for demo formål. Størrelsen er perfekt for vedlikeholdslading av batteriet i båten. Utfordringen er at den har spenning (open circuit på 7 volt og lukket er vel 6 volt. Kan levere 5-6 ampere. Hvilke muligheter har jeg for å konvertere opp spenningen så den kan passe til min solcelleregulator?

Vil anta det er noen muligheter, men at de hensyntar ulike fordeler/ulemper som pris, effektivitet, varmeutvikling etc etc. 

Alle forslag er velkomne. 

image.jpg.c798904d6e2f4f073664cdecb568c5f4.jpg

• Create New...