Gullfisk Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 nomen skrev 11 minutter siden: Det spørs litt hva du definerer som krise, men ting går istykker. Og du skal igang med en ringe runde for å spørre etter en dings som skal være slik og slik, og passe der og der, så er skyvelæret uunværlig. Men om man har motorstopp, og driver imot ett skjær, er det ikke så nyttig. Kan måle avstand til skjæret når marginene begynner å bli små da. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 (redigert) HiWard skrev for 14 timer siden: Tenkte å gjøre en liten, hypotetisk undersøkelse, mest for min egen nysgjerrighets skyld: Du får ta med deg 10 verktøy i båten, hvilke velger du? Ta også med hva slags båt du har, seilbåt, liten motorbåt, stor motorbåt etc. Mine er (foreløpig) Fastnøkler 8, 13, 15 og 17mm samt 3/8" Skrujern PH2 og flatt Avbiter Nebbtang Kniv Skiftenøkkel sier du? Neitakk sier jeg, den får jeg ikke løsnet polsko med :) er det en sånn båt du har HiWard ? Da tror jeg du har rett verktøy allerede ........litt tape o kanskje litt ståltråd også Redigert 24.Mai.2020 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gullfisk Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 PiperBill skrev 3 minutter siden: Og ikke bare verktøy. Jeg har stuet bort eksosmanifold med nye pakkninger, reserve startmotor og dynamo pluss diverse reperasjonsett til det meste ombord…. Også gjemt bort noen bokser med øl som bare jeg vet om….i tilfelle nødrasjonering-sordre fra høyere hold :-) Synes jeg ser deg langt nedi motorrommet snike i deg en hemmelig øl når stoppordre har kommet"Må bare fikse noe nedi her" Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Gullfisk skrev 2 minutter siden: Synes jeg ser deg langt nedi motorrommet snike i deg en hemmelig øl når stoppordre har kommet"Må bare fikse noe nedi her" Nei ikke i motorromet...der blir ølet for varmt :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Sjøfnugg Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Gullfisk skrev for 1 time siden: 10 er for lite, er mer i klasse med @Sjøfnugg, pluss litt batteridrill, bor, gjengetapper, skruer, bolter+++ Skulle sikkert sortert og tatt ut noe, men synes det er vanskelig, for da kommer jeg sikkert til å trenge det. Synes det er hyggelig å kunne hjelpe andre også, og har jo opplevd litt store øyne fra folk som synes de har mye verktøy, når jeg har dratt frem batteridrill, bor og gjengetapp he he, har tenkt på å ha en batteridrill, bor, gjengetapper, og et utvalg helicoiler med, men lurte på om det kanskje ble for mye Men heller 10 liter mindre vann på tanken i slengen, og 10kg mere verktøy. Og tykk rustfri ståltråd... kan brukes til mye når en står alene i det..... Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 24.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 JRK skrev for 2 timer siden: Maksimum 10 verktøy i båt. Tja det rekker vel til gummijolle med påhenger. Ellers så fremkommer spørsmålet som litt ansvarsløst, om vi snakker om overnattingsbåt Det var vel mest ment som et hypotetisk tankeeksperiment for å tvinge frem noen meninger om hva som er det aller viktigste å få med. Som du ser, varierer svarene fra vinopptrekker til et godt utrustet verksted alt avhengig av hva slags båt man har, hvor man ferdes og hvor lenge man er ute. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.