Kjellg
Av alle ting så skal jeg hjelpe en kompis som har akkurat samme dynamo og regulator som jeg har, AT-165 og MC-614, kjøpt når han var i USA i vinter. For dere som har fulgt med litt på her på BP så er ikke selvsikkerheten og selvtilliten min på topp med dette utstyret. Men i alle fall så skal jeg hjelpe han og montere dette så får vi se hvordan det går .
Han har allerede Lifepo4 batterier i båten så jeg lurte litt på hvilke innstillinger folket har erfaring med, og er det noen som skrur av ladingen noen ganger? Batteriene skal jo lagres aller helst ved soc på 50 så jeg ser for meg en løsning med å skru av ladingen når det er ønskelig. Hvordan gjør dere andre det, går dere til land med tappede batterier eller lader dere helt til dere er hjemme og starter alltid neste tur med batteriene på soc100? Han har den nyeste Victron 712 og der er det jo mulighet til å bruke releet til å styre regulator og ladingen. Ser egentlig for meg å kun lade Bulk og gå direkte til float. Temperatur kompensering er jeg klar over ikke skal verken brukes eller kobles til. Kom gjerne med synspunkter.