Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

SamH skrev for 11 timer siden:

Høres ut son en bedre regulator? Kanskje en en hvor produsent og leverandører er enig med kundene om hvor godt produktet i helhet egentlig er..

http://wakespeed.com/products.html

Den er bedre og kan mer.
Men leverandøren Balmar har vel ingen grunn for å skamme seg?
Selv om WS kan mer enn MC leverer MC fortsatt mye... mer enn de fleste ville trenge.
De fleste arbeider i normale programmer, med justerte spenninger og adapterte parametere slik at det passer til det folk har.
Dette er helhet, og noe av det beste i tillegg, selv om WS er en annen konsept og bedre for den ene eller andre.

NB: Jeg skriver bevisst "for den ene eller andre" fordi det er fortsatt de færreste som opplever "ekte" vanskeligheter.
MC pleier å virke som det skal, og da er det i grunn alle andre som er unntak.

NB: Et sted skrev du at regulatoren ikke hopper tilbake til Bulk.
En hvilken som helst flertrinn-regulator eller lader -skal- holde seg innenfor Float
sålenge den klarer å holde utladingen i sjakk.
Opplever du at dynamoen ikke leverer det den skal med spenningen den leverer i sin effektkurve?
Omtrent alle 12V dynamoer er ratet ved 13,5V, da burde den også levere strøm når regulatoren er
i Float og strømmen så stor at systemspenningen synker.

Jeg tar kvelden for i dag, men ring meg f.eks. imorgen på ettermiddag eller senere i tilfellet vi skal kjøre litt brainstorming.
Alternativ kl. 09.00 +/- 0  når jeg skal se på noe.

:seeya:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

SamH skrev for 10 timer siden:

Høres ut son en bedre regulator? Kanskje en en hvor produsent og leverandører er enig med kundene om hvor godt produktet i helhet egentlig er..

http://wakespeed.com/products.html

Den er bedre og kan mer.
Men leverandøren Balmar har vel ingen grunn for å skamme seg?
Selv om WS kan mer enn MC leverer MC fortsatt mye... mer enn de fleste ville trenge.
De fleste arbeider i normale programmer, med justerte spenninger og adapterte parametere slik at det passer til det folk har.
Dette er helhet, og noe av det beste i tillegg, selv om WS er en annen konsept og bedre for den ene eller andre.

NB: Jeg skriver bevisst "for den ene eller andre" fordi det er fortsatt de færreste som opplever "ekte" vanskeligheter.
MC pleier å virke som det skal, og da er det i grunn alle andre som er unntak.

NB: Et sted skrev du at regulatoren ikke hopper tilbake til Bulk.
Opplever du at dynamoen ikke leverer det den skal med spenningen den leverer i sin effektkurve?
Omtrent alle 12V dynamoer er ratet ved 13,5V, da burde den også levere strøm når regulatoren er
i Float og strømmen så stor at systemspenningen synker.

Jeg tar kvelden for i dag, men ring meg f.eks. imorgen på ettermiddag eller senere i tilfellet vi skal kjøre litt brainstorming.
Alternativ kl. 09.00 +/- 0  når jeg skal se på noe.

:seeya:
Jørg

• Create New...