Swingswong Startet 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2020 Hei. Jeg har en 30" båt med Mercruiser QSD 4.2. båten har maks fart på 34 knop. Den har styresnekken på linken under og servostyring. Det går to slanger fra servopumpen inn på styresylinderen og kabel fra rattet. https://www.marineshop.no/ultraflex/105614/ultraflex-styresnekke-t81fc-til-m66-kabel-for-tiltmekanisme-x52 merket med 38957J Jeg ønsker å montere autopilot i båten. Hvordan går jeg frem? må jeg bytte ut styringen? Takker for gode råd :) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Da har jeg for info snakket med en marinebutikk. De anbefaler å kaste ut systemet som er i båten i dag, bygge om til hydraulisk styring og montere hydraulisk autopilotpumpe. Er det noe jeg bør passe meg for ved valg av hydraulisk styring? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Ja det var et godt fornuftig råd for en gangs skyld. Gjør det så blir alt enklere og bedre. Passe deg for.. at den kan brukes sammen med autopilot Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Har tenkt på det samme selv, men det blir ikke til denne sesongen.. Det jeg har funnet ut er du må ha rattpumpe med tilbakeslagsventiler (no feedback), og balansert styresylinder. Da har du utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.