zooper Startet 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2020 Når man vil kjøpe seilbåt og de man har lyst på er billigst i andre enden av landet og man ikke har tid til å seile den hjem selv. Hva blir den mest økonomiske form for båttransport om man skal sette bort hele jobben? Hva bør man typisk regne med av båtpenger for transport av en seilbåt av den nye "folkestørrelsen" (+/-40 fot), da fra helt i nord til innerst i Oslofjorden??? Mtp at man via vei må bekoste både opp og nedrigging av riggen, følgebil, m.m. så antar jeg at det rimeligste vil være å frakte båten sjøveien, via egen kjøl... eller? PS. Jeg har søkt men har ikke blitt helt klok av den grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Sjekket dette for noen år siden å da la det på ca 30.000,- med båt. Men riggen måtte uansett tas ned. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Hei Dersom båten (som kanskje ikkje er kjøpt enno) skal seglast frå Kirkenes til Oslo tek det fort 2-3 veker. Dette avhengig av kor mange personar som er om bord, vêr og vindtilhøve. 20-30 000 + utgifter er ikkje urimeleg. Du kan vera heldig, og finna nokon som ønsker å gjera dette gratis. Dette for turen sin del. I så fall trur eg det er ein stor føremon å dela opp transporten i fleire etappar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Vel 2-3 uker da er det snakk om ferietur. Oslo-Kirkenes er ca 1400 nm. Med 7 kn er det 200t eller vel 8 døgn. Så legger du nå inn 10 døgn har en jo litt å gå på. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Kan fort være litt motvind, så bør ikke regne mye over 6 knop i snittfart. Da er det 10 døgn. Litt værfast og noen netter i land så er det raskt med 14 dager. En uke Bodø til Oslo er vel raskt. Stressa ferie 2 uker. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 (redigert) Hentet i sin tid min daværende Bavaria 40 ac i Oslo og seilte/gikk den til Bodø. Vi var to stykker og gikk stort sett i ett, brukte da fem og et halvt døgn. Redigert 25.Mai.2020 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.