Jump to content

Frakt av seilbåt i Norge, sjøveien

zooper

Recommended Posts

Når man vil kjøpe seilbåt og de man har lyst på er billigst i andre enden av landet og man ikke har tid til å seile den hjem selv. Hva blir den mest økonomiske form for båttransport om man skal sette bort hele jobben? Hva bør man typisk regne med av båtpenger for transport av en seilbåt av den nye "folkestørrelsen" (+/-40 fot), da fra helt i nord til innerst i Oslofjorden???

Mtp at man via vei må bekoste både opp og nedrigging av riggen, følgebil, m.m. så antar jeg at det rimeligste vil være å frakte båten sjøveien, via egen kjøl... eller?

PS. Jeg har søkt men har ikke blitt helt klok av den grunn.

Hei

Dersom båten (som kanskje ikkje er kjøpt enno) skal seglast frå Kirkenes til Oslo tek det fort 2-3 veker. Dette avhengig av kor mange personar som er om bord, vêr og vindtilhøve.

20-30 000 + utgifter er ikkje urimeleg. Du kan vera heldig, og finna nokon som ønsker å gjera dette gratis. Dette for turen sin del. I så fall trur eg det er ein stor føremon å dela opp transporten i fleire etappar.

Ask

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...