Jump to content

Hans Christian seilbåter

Sydvesten

Recommended Posts

Var rundt og kikket litt på seilbåter idag, fant noe som jeg tror er en Hans Christian seilbåt som var til salgs. Jeg vet ikke så mye om båten, men tror det er Hans Christian 38 eller der omkring. Er det noen som kjenner til dette merket, finner ikke så mye om dem på inernett.

Båten har en god gammeldags snekke akterende og spor for falske bordganger på sidene "glattbygd" Det var skikkelig gammeldagse klassiske linjer på denne båten... Kjenner ikke til prisen heller, tenker å ringe i morgen og sjekke litt mer.. Tok et bilde med mobilen, men får det ikke inn på pc'en via den infrarøde porten.... :headbang:

Båten var også langkjølet etter det jeg kunne se, sannsynligvis ikke noe skarpseiler med duger vel til turbruk

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Var rundt og kikket litt på seilbåter idag, fant noe som jeg tror er en Hans Christian seilbåt som var til salgs. Jeg vet ikke så mye om båten, men tror det er Hans Christian 38 eller der omkring. Er det noen som kjenner til dette merket, finner ikke så mye om dem på inernett.

Båten har en god gammeldags snekke akterende og spor for falske bordganger på sidene "glattbygd" Det var skikkelig gammeldagse klassiske linjer på denne båten... Kjenner ikke til prisen heller, tenker å ringe i morgen og sjekke litt mer.. Tok et bilde med mobilen, men får det ikke inn på pc'en via den infrarøde porten.... :headbang:

Båten var også langkjølet etter det jeg kunne se, sannsynligvis ikke noe skarpseiler med duger vel til turbruk

<{POST_SNAPBACK}>

Sjekk denne linken.

Var det en sånn ?

Bilde

Geir :sailing:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Takker for svarene så langt... Jeg får ikke dette bildet ut av utboksen på telefonen heller... Er ikke så inne på dette med å sende bilder til mail... Kan vel være at nettet ikke støtter dette her hvor jeg er på Trinidad..

Eller så ligner den på bildet som Gunga Din har lagt ved, den har et langt nebb med to forstag, ligner nesten på sjørøverskute foran. Vel siden jeg ikke bildet over til pc'en bli ikke dette avklart før i morgen... da vet jeg hva den koster også, men den så ikke billig ut... tipper rundt 150k USD..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Tror disse båtene finnes i 33 og 43 fot, eller noe sånn. Det var en 43 fot til salgs på Finn tidligere i år. Hvis jeg ikke husker feil var prisen 1,3 mill, hvilket ikke var avskrekkende mye. Disse båtene koster sikkert en del nye. Etter min mening er dette meget pene båter, tunge med relativt mye seil. Slike som får en til å drømme om Samoa, Marquesas osv..

Pim

Som nye finnes de i 33 og 43, men det ble laget en 38 forter fra begynnelsen av 80 tallet og frem mot midten av 90 tallet.... Ser de ligger på rundt 150 i uniten, siden jeg er på Trinidad nå så håper jeg at prisen kan være noe lavere... Skal sjekke saken i morgen..

Har også bare hørt go'ord om kvaliteten på denne båten. Sikker utmerket til langferd. Så det blir en spørsmål hva man prioriterer, hvordan båtliv man har tenkt seg. Noen skarpseiler er det som du skriver definitivt ikke. Den trenger nok både rikelig med vind og mye duk. Men er stabil og stiv.

Mener den har delt laterplan - ikke langkjølt, men med "halvlang" en kjøl al a de eldre H-Rassy.

Om båten skal brukes kun til ferie, helger og ettermiddagsturer, tipper jeg det blir mye motorgange, om man da ikke er veldig ivrig etter å heise seil. Men flott er den definitivt.

Mener verftet har egen hjemmeside

Det ligger en 38 foter til salgs på eBay, tror jeg det var. Høyeste bud er 150.000$. Båten ble bygget i 1986.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...