Jump to content

Mikroplastkuler til å ha i maling

Faxen

Recommended Posts

Vdub skrev 1 time siden:

Maler ett strøk, drysser på sand, støvsuger når det har tørket og maler ett strøk til over. 

Er det ikke like greit å bare blande sanden direkte inn i malinga da?

Selv har jeg brukt disse mikroglassballongene fra Hempel som jeg blandet inn i Biltemas polyuretanmaling. Glasskulene ble rimelig jevnt fordelt, men må nok ha mer i neste runde, dekket er litt for glatt når det er fuktig. 

Lettere å få jevn anti-skli om sand/glassperler drysses på våt maling. på større flater kan eks en melsikt brukes, og på mindre områder en tesil. Kommer selvsagt an på størrelsen på sandkorn/perler..

Blandes sand/perler i malingen er det letter at det klumper seg og at det blir ujevnt.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Vdub skrev for 3 timer siden:

Om du blander sanden direkte inn i malingen så kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan det gikk.

Hvis det er meg du viser til, jeg blandet sanden (Hempels antisklisand/glasskuler) direkte i malingen da jeg malte sist. Ble jevnt og fint nok resultat synes jeg, men skulle gjerne hatt enda mer sand i malingen. Det får bli til sommeren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...