Faxen Startet 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 25.Mai.2020 For mange år siden fikk jeg kjøpt mikroplastkuler til å ha i malingen jeg brukte på dekket på båten. Vet noe hvor jeg får kjøpt det. Kulene gjør at dekket ikke ble glatt å gå på. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
pipe Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Det ligger dynge-vis av mikro plastkuler i fjæra i hele Oslofjorden. Bare til å forsyne seg. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 25.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Ja det vet jeg, men de er for store. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
ivar Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 https://www.westsystem.no/p/5777/antiskli-perler-20-g Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Wallas Service Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Kvartssand, eller tørr sand kan også brukes. Og det er nesten gratis. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
SamH Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Hempel Antislip. https://www.marineshop.no/hempel/112733/hempel-anti-slip-pearls-160g Disse glassperlene er mye lettere enn sand så en slipper å røre så mye for å holde blandinga jevn. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Takk for svar alle sammen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Sjøbliss Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Sand er mer miljøvennlig når det en gang slipes av dekk og havner i sjøen.... Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Vdub Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 sandblåsesand fungerer bra. Maler ett strøk, drysser på sand, støvsuger når det har tørket og maler ett strøk til over. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Vdub skrev 1 time siden: Maler ett strøk, drysser på sand, støvsuger når det har tørket og maler ett strøk til over. Er det ikke like greit å bare blande sanden direkte inn i malinga da? Selv har jeg brukt disse mikroglassballongene fra Hempel som jeg blandet inn i Biltemas polyuretanmaling. Glasskulene ble rimelig jevnt fordelt, men må nok ha mer i neste runde, dekket er litt for glatt når det er fuktig. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Lettere å få jevn anti-skli om sand/glassperler drysses på våt maling. på større flater kan eks en melsikt brukes, og på mindre områder en tesil. Kommer selvsagt an på størrelsen på sandkorn/perler.. Blandes sand/perler i malingen er det letter at det klumper seg og at det blir ujevnt. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Hakkannen Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Wallas Service skrev 16 minutter siden: Blandes sand/perler i malingen er det letter at det klumper seg og at det blir ujevnt. Ser den. Opplever bare at polyuretanmalinga til Biltema blir skinntørr så kjapt at det derfor ble enklere å bare blande perlene direkte i malinga (rører selvsagt opp jevnlig). Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Mal litt så dryss sand og jobb deg videre slik. Om du blander sanden direkte inn i malingen så kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan det gikk. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Vdub skrev for 3 timer siden: Om du blander sanden direkte inn i malingen så kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan det gikk. Hvis det er meg du viser til, jeg blandet sanden (Hempels antisklisand/glasskuler) direkte i malingen da jeg malte sist. Ble jevnt og fint nok resultat synes jeg, men skulle gjerne hatt enda mer sand i malingen. Det får bli til sommeren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.