Jump to content

Edit History

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen


La til en video

«Ryktene om min død er kraftig overdrevet»

Ja, det har jo gått noen liter vann gjennom kanalen siden sist jeg oppdaterte tråden her. Må bare beklage for det, irriterer meg selv om slike tråder som bare dør midt i moroa. Men, nå er vi tilbake her…

 

Motivasjon er ikke så viktig likevel.

I forrige innlegg nevnte jeg at jeg ventet på motivasjon til å fortsette arbeidet med denne båten. Det viser seg imidlertid at motivasjon er helt unødvendig. Tidsnød gjør akkurat samme nytten…

Det siste jeg la ut her var at ventiljustering var tatt på motor, og at motorrom var lakkert. 

Videre kommer jeg til å oppdatere litt i bolker, for mye har skjedd på flere fronter.

 

Får starte litt med arbeidet videre med motor og mekanikk.

I en god historie kan ei fjær bli til fem høns. På en gammel Volvo Penta kan en enkel ventiljustering bli til en halv overhaling. «Jaja, jeg burde vel likegodt…» har vært en gjenganger i hodet mitt det siste året. Når skal man stanse? Det har jeg ikke noe godt svar på.
Enda. 

 

Da ventiljustering var unnagjort fortsatte jeg med jobben med å vaske, pusse og lakkere motoren. I den forbindelse kikker man jo litt nøye etter på ting, og jeg la plutselig merke til at ringen rundt den ene dysa stakk to millimeter høyere opp av topplokket enn de andre? 

Hm… Snodig. Motoren har jo gått helt fint, ryker lite og er veldig lettstarta, så jeg hadde absolutt ikke tenkt å gjøre noe med dyser på denne sida av sommeren. Men fillern og, dette måtte jo sjekkes opp, så jeg satte i gang med å løsne dieselrør, og ingeniørene hos VP har jo gjort det slik at skal du først løsne ett dieselrør for å få ut ei dyse, så er det like enkelt/tungvint å løsne alle seks dieselrøra. 
Hadde sett for meg at det skulle bli tricky å få ut dysa, men denne sklei ut så fort jeg hadde rotert den noen millimeter. 

Synet som møtte meg da dysa kom ut var ikke direkte oppløftende: 

 

77F29EC0-ECB0-4BDA-AE5D-611DA15780EE.jpeg.5da40f104e3ebaa49d61021f182a4d93.jpeg

 

Hva i heite har skjedd her, liksom? Forstod jo raskt at her har olje/diesel og kjølevæske kommet i kontakt med hverandre. Et blikk ned i hullet etter dysa bekreftet mistanken min: mutteren som klemmer ned dysa hadde ikke vært skikkelig stram, klemringen øverst har blitt pressa opp et par millimeter, og dermed har det blitt glippe mellom klemring og kobberhylsa som dysa er montert i. Utrolig at det ikke har vært lekkasje her…

 

Her synes glippa mellom klemring og kobberhylse. Ser også at klemringen stikker litt over toppen. 
5CDFC6B3-AB04-4243-B888-DED8552E12DC.jpeg.7b5f18a20f12526c8b425164e82271ee.jpeg

 

CRAP!! 
Her var det bare å bite i det sure eplet, og gå i gang med demontering av hylse. Dysa hadde jo også levd i litt dårlig miljø nedi der, så jeg bestemte meg fort for at nå må den likevel til trykktesting og justering. Når jeg først var i gang, så tenkte jeg at «Jaja, jeg burde vel likegodt ta alle seks».

 

60BBC35D-AFCB-494E-A20E-7D677FB069AA.jpeg.f8e7a80c831a03dba5b223e2726402ab.jpeg

 

Men å få ut ei slik hylse er ikke gjort i en fei, og slettes ikke uten VP sitt sagnomsuste spesialverktøy som jeg selvsagt ikke hadde mulighet til å skaffe meg :headbang: 

Møtte litt veggen her kjente jeg. Luftet frustrasjonen min her på BP, og igjen kom det et utrolig flott medlem til unnsetning, nærmere bestemt @kdtran som helt uoppfordra tok kontakt og sa «Jeg har gjort samme jobben, og sender deg spesialverktøy og manualer i posten, free of charge!».

-Helt utrolig!!

Der og da var det akkurat det puffet jeg trengte for å stå på videre med denne grønne Pandoras eske av ubehagelige overraskelser, på en pall i en kald og kaotisk garasje!

TAKK, kdtran!!!

Et par dager etterpå landet denne pakka i postkassa mi:

 

AD8AB3B3-9474-4DAC-A41A-E5186939DA1C.jpeg.168bd78a3b24954c69c3a13528cf01b6.jpeg

 

Perm med reparasjonsmanual, samt komplett verktøy for dysejobb :clap::yesnod:

 

Da var det bare å brette opp ermene, og få lirka ut samtlige dyser og to kobberhylser. Hver dyse ble merket med hvilken sylinder de stod i, og alle sendt av gårde til et dieselverksted på Østlandet som forstår seg på slikt. Samtidig ble to nye hylser med pakninger og klemring bestilt, de andre så ok ut der de stod.

 

38B2E590-F977-449C-87E4-5B44CBFCB3D9.jpeg.d3fd2d6043f8e2e405e73db4b6ad3605.jpeg

 

E21EFF09-96BC-44FE-9C25-D849ED1E6D6F.jpeg.ea166f8df00835de0dbb0d05339659d6.jpeg

 

FD196C42-FBA5-4840-BB30-B9762C421C0D.jpeg.0cf60d4659d913ebe6d9fd930a731a79.jpeg

 

935DE0D3-811A-41A2-A803-D5C771A15982.jpeg.8884a01faec62656d82b9d335f131ab6.jpeg

 

Med i verktøysettet var også børste for rensing av setet til hylsene, samt innvendig i de hylsene som stod igjen, pluss doren som trenges ved montering av nye.  

 

689508FC-FDB7-4F56-8DCB-69C55DE95F95.jpeg.4456596c26da4e052f7518442828e434.jpeg

 

Det renses i gjenstående hylser. 

DE5A618B-83B6-42A9-99A7-EBCDBDB5ABA1.jpeg.1c9f2ad378b291a6310159dc10eaf8ce.jpeg

 

Godkjent håper jeg. 

547DAD09-3C81-4690-8F8D-4808F6748918.jpeg.e20557b056e3f613df28606fc72bbb53.jpeg

 

Etter ei drøy uke kom alle seks dysene i retur fra dieselspesialistene. Samtlige hadde for lavt åpningstrykk og for dårlig spredning, så alle hadde fått nye dysespisser.

Deilig å vite at dette var i på stell. Ikke like deilig å betale den medfølgende fakturaen. 

0FCD206F-D596-4858-B48A-63098F619B73.jpeg.1741228e20758e57c437f952b3533e22.jpeg

 

Montering av nye pakninger og hylser.

F095CB79-CC3A-452D-AD35-4D4E10B90B16.jpeg.64cb6ec913111aa82ca110fa1a775e0d.jpeg

 

Shiny :) 

C4230028-91F0-473E-B786-6B9A935FFF1D.jpeg.18eff7af57ac4b55235e28ccea0ccc84.jpeg

 

 

Alle dyser på plass igjen med nye spisser. Gikk veldig greit med riktig verktøy! 

 

13C22144-3965-434A-8262-A31694D7235F.jpeg.c5a1b68dc18923cc73b8cc8769c1567b.jpeg

 

(Beklager at bildene er litt hulter til bulter, men får ikke rotert de når jeg skriver på mobilen…)

 

Mens vi ventet på dysene, tok jeg med meg eldstejenta i båten en kveld, og sendte ho innunder akterdekket med hodelykt og skrallesett. Den gamle lensepumpa var svært lite effektiv oppdaget jeg sist sommer da båten var på vei ned. Jentungen fikk bedre plass til å skru inni her enn den 70 kg tyngre pappaen, så det var god hjelp å få. 

Pumpa ble rengjort, smurt og montert tilbake i det jeg trodde var riktig rekkefølge. Mer om det seinere… 

 

74EA08CC-721B-471A-BBC2-74CE4F6FB82E.jpeg.251133c2efa3ce8a9e70c3774fd81114.jpeg

 

36A028F0-D0E6-4C49-948A-C9B75C307CD2.jpeg.aa8f6c8739bdcb52b33c88131c6e3989.jpeg

 

ECA8B0B2-6D69-4968-A542-66F0DF96BF9B.jpeg.822f3afc172ef3e134a55af500eb9f2f.jpeg

 

OK, nok for denne gang. Lover å komme tilbake snarlig med neste kapittel. Skal til og med prøve å få posta bilder som er noenlunde i vater. 

 

 

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen


La til en video

«Ryktene om min død er kraftig overdrevet»

Ja, det har jo gått noen liter vann gjennom kanalen siden sist jeg oppdaterte tråden her. Må bare beklage for det, irriterer meg selv om slike tråder som bare dør midt i moroa. Men, nå er vi tilbake her…

 

Motivasjon er ikke så viktig likevel.

I forrige innlegg nevnte jeg at jeg ventet på motivasjon til å fortsette arbeidet med denne båten. Det viser seg imidlertid at motivasjon er helt unødvendig. Tidsnød gjør akkurat samme nytten…

Det siste jeg la ut her var at ventiljustering var tatt på motor, og at motorrom var lakkert. 

Videre kommer jeg til å oppdatere litt i bolker, for mye har skjedd på flere fronter.

 

Får starte litt med arbeidet videre med motor og mekanikk.

I en god historie kan ei fjær bli til fem høns. På en gammel Volvo Penta kan en enkel ventiljustering bli til en halv overhaling. «Jaja, jeg burde vel likegodt…» har vært en gjenganger i hodet mitt det siste året. Når skal man stanse? Det har jeg ikke noe godt svar på.
Enda. 

 

Da ventiljustering var unnagjort fortsatte jeg med jobben med å vaske, pusse og lakkere motoren. I den forbindelse kikker man jo litt nøye etter på ting, og jeg la plutselig merke til at ringen rundt den ene dysa stakk to millimeter høyere opp av topplokket enn de andre? 

Hm… Snodig. Motoren har jo gått helt fint, ryker lite og er veldig lettstarta, så jeg hadde absolutt ikke tenkt å gjøre noe med dyser. Men fillern og, dette måtte jo sjekkes opp, så jeg satte i gang med å løsne dieselrør, og ingeniørene hos VP har jo gjort det slik at skal du først løsne ett dieselrør for å få ut ei dyse, så er det like enkelt/tungvint å løsne alle seks dieselrøra. 
Hadde sett for meg at det skulle bli tricky å få ut dysa, men denne sklei ut så fort jeg hadde rotert den noen millimeter. 

Synet som møtte meg da dysa kom ut var ikke direkte oppløftende: 

 

77F29EC0-ECB0-4BDA-AE5D-611DA15780EE.jpeg.5da40f104e3ebaa49d61021f182a4d93.jpeg

 

Hva i heite har skjedd her, liksom? Forstod jo raskt at her har olje/diesel og kjølevæske kommet i kontakt med hverandre. Et blikk ned i hullet etter dysa bekreftet mistanken min: lytteren som klemmer ned dysa hadde ikke vært skikkelig stram, klemringen øverst har blitt pressa opp et par millimeter, og dermed har det blitt glippe mellom klemring og kobberhylsa som dysa er montert i. Utrolig at det ikke har vært lekkasje her…

 

Her synes glippa mellom klemring og kobberhylse. Ser også at klemringen stikker litt over toppen. 
5CDFC6B3-AB04-4243-B888-DED8552E12DC.jpeg.7b5f18a20f12526c8b425164e82271ee.jpeg

 

CRAP!! 
Her var det bare å bite i det sure eplet, og gå i gang med demontering av hylse. Dysa hadde jo også levd i litt dårlig miljø nedi der, så jeg bestemte meg fort for at nå må den likevel til trykktesting og justering. Når jeg først var i gang, så tenkte jeg at «Jaja, jeg burde vel likegodt ta alle seks».

 

60BBC35D-AFCB-494E-A20E-7D677FB069AA.jpeg.f8e7a80c831a03dba5b223e2726402ab.jpeg

 

Men å få ut ei slik hylse er ikke gjort i en fei, og slettes ikke uten VP sitt sagnomsuste spesialverktøy som jeg selvsagt ikke hadde mulighet til å skaffe meg :headbang: 

Møtte litt veggen her kjente jeg. Luftet frustrasjonen min her på BP, og igjen kom det et utrolig flott medlem til unnsetning, nærmere bestemt @kdtran som helt uoppfordra tok kontakt og sa «Jeg har gjort samme jobben, og sender deg spesialverktøy og manualer i posten, free of charge!».

-Helt utrolig!!

Der og da var det akkurat det puffet jeg trengte for å stå på videre med denne grønne Pandoras eske av ubehagelige overraskelser, på en pall i en kald og kaotisk garasje!

TAKK, kdtran!!!

Et par dager etterpå landet denne pakka i postkassa mi:

 

AD8AB3B3-9474-4DAC-A41A-E5186939DA1C.jpeg.168bd78a3b24954c69c3a13528cf01b6.jpeg

 

Perm med reparasjonsmanual, samt komplett verktøy for dysejobb :clap::yesnod:

 

Da var det bare å brette opp ermene, og få lirka ut samtlige dyser og to kobberhylser. Hver dyse ble merket med hvilken sylinder de stod i, og alle sendt av gårde til et dieselverksted på Østlandet som forstår seg på slikt. Samtidig ble to nye hylser med pakninger og klemring bestilt, de andre så ok ut der de stod.

 

38B2E590-F977-449C-87E4-5B44CBFCB3D9.jpeg.d3fd2d6043f8e2e405e73db4b6ad3605.jpeg

 

E21EFF09-96BC-44FE-9C25-D849ED1E6D6F.jpeg.ea166f8df00835de0dbb0d05339659d6.jpeg

 

FD196C42-FBA5-4840-BB30-B9762C421C0D.jpeg.0cf60d4659d913ebe6d9fd930a731a79.jpeg

 

935DE0D3-811A-41A2-A803-D5C771A15982.jpeg.8884a01faec62656d82b9d335f131ab6.jpeg

 

Med i verktøysettet var også børste for rensing av setet til hylsene, samt innvendig i de hylsene som stod igjen, pluss doren som trenges ved montering av nye.  

 

689508FC-FDB7-4F56-8DCB-69C55DE95F95.jpeg.4456596c26da4e052f7518442828e434.jpeg

 

Det renses i gjenstående hylser. 

DE5A618B-83B6-42A9-99A7-EBCDBDB5ABA1.jpeg.1c9f2ad378b291a6310159dc10eaf8ce.jpeg

 

Godkjent håper jeg. 

547DAD09-3C81-4690-8F8D-4808F6748918.jpeg.e20557b056e3f613df28606fc72bbb53.jpeg

 

Etter ei drøy uke kom alle seks dysene i retur fra dieselspesialistene. Samtlige hadde for lavt åpningstrykk og for dårlig spredning, så alle hadde fått nye dysespisser.

Deilig å vite at dette var i på stell. Ikke like deilig å betale den medfølgende fakturaen. 

0FCD206F-D596-4858-B48A-63098F619B73.jpeg.1741228e20758e57c437f952b3533e22.jpeg

 

Montering av nye pakninger og hylser.

F095CB79-CC3A-452D-AD35-4D4E10B90B16.jpeg.64cb6ec913111aa82ca110fa1a775e0d.jpeg

 

Shiny :) 

C4230028-91F0-473E-B786-6B9A935FFF1D.jpeg.18eff7af57ac4b55235e28ccea0ccc84.jpeg

 

 

Alle dyser på plass igjen med nye spisser. Gikk veldig greit med riktig verktøy! 

 

13C22144-3965-434A-8262-A31694D7235F.jpeg.c5a1b68dc18923cc73b8cc8769c1567b.jpeg

 

(Beklager at bildene er litt hulter til bulter, men får ikke rotert de når jeg skriver på mobilen…)

 

Mens vi ventet på dysene, tok jeg med meg eldstejenta i båten en kveld, og sendte ho innunder akterdekket med hodelykt og skrallesett. Den gamle lensepumpa var svært lite effektiv oppdaget jeg sist sommer da båten var på vei ned. Jentungen fikk bedre plass til å skru inni her enn den 70 kg tyngre pappaen, så det var god hjelp å få. 

Pumpa ble rengjort, smurt og montert tilbake i det jeg trodde var riktig rekkefølge. Mer om det seinere… 

 

74EA08CC-721B-471A-BBC2-74CE4F6FB82E.jpeg.251133c2efa3ce8a9e70c3774fd81114.jpeg

 

36A028F0-D0E6-4C49-948A-C9B75C307CD2.jpeg.aa8f6c8739bdcb52b33c88131c6e3989.jpeg

 

ECA8B0B2-6D69-4968-A542-66F0DF96BF9B.jpeg.822f3afc172ef3e134a55af500eb9f2f.jpeg

 

OK, nok for denne gang. Lover å komme tilbake snarlig med neste kapittel. Skal til og med prøve å få posta bilder som er noenlunde i vater. 

 

 

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

«Ryktene om min død er kraftig overdrevet»

Ja, det har jo gått noen liter vann gjennom kanalen siden sist jeg oppdaterte tråden her. Må bare beklage for det, irriterer meg selv om slike tråder som bare dør midt i moroa. Men, nå er vi tilbake her…

 

Motivasjon er ikke så viktig likevel.

I forrige innlegg nevnte jeg at jeg ventet på motivasjon til å fortsette arbeidet med denne båten. Det viser seg imidlertid at motivasjon er helt unødvendig. Tidsnød gjør akkurat samme nytten…

Det siste jeg la ut her var at ventiljustering var tatt på motor, og at motorrom var lakkert. 

Videre kommer jeg til å oppdatere litt i bolker, for mye har skjedd på flere fronter.

 

Får starte litt med arbeidet videre med motor og mekanikk.

I en god historie kan ei fjær bli til fem høns. På en gammel Volvo Penta kan en enkel ventiljustering bli til en halv overhaling. «Jaja, jeg burde vel likegodt…» har vært en gjenganger i hodet mitt det siste året. Når skal man stanse? Det har jeg ikke noe godt svar på.
Enda. 

 

Da ventiljustering var unnagjort fortsatte jeg med jobben med å vaske, pusse og lakkere motoren. I den forbindelse kikker man jo litt nøye etter på ting, og jeg la plutselig merke til at ringen rundt den ene dysa stakk to millimeter høyere opp av topplokket enn de andre? 

Hm… Snodig. Motoren har jo gått helt fint, ryker lite og er veldig lettstarta, så jeg hadde absolutt ikke tenkt å gjøre noe med dyser. Men fillern og, dette måtte jo sjekkes opp, så jeg satte i gang med å løsne dieselrør, og ingeniørene hos VP har jo gjort det slik at skal du først løsne ett dieselrør for å få ut ei dyse, så er det like enkelt/tungvint å løsne alle seks dieselrøra. 
Hadde sett for meg at det skulle bli tricky å få ut dysa, men denne sklei ut så fort jeg hadde rotert den noen millimeter. 

Synet som møtte meg da dysa kom ut var ikke direkte oppløftende: 

 

77F29EC0-ECB0-4BDA-AE5D-611DA15780EE.jpeg.5da40f104e3ebaa49d61021f182a4d93.jpeg

 

Hva i heite har skjedd her, liksom? Forstod jo raskt at her har olje/diesel og kjølevæske kommet i kontakt med hverandre. Et blikk ned i hullet etter dysa bekreftet mistanken min: lytteren som klemmer ned dysa hadde ikke vært skikkelig stram, klemringen øverst har blitt pressa opp et par millimeter, og dermed har det blitt glippe mellom klemring og kobberhylsa som dysa er montert i. Utrolig at det ikke har vært lekkasje her…

 

Her synes glippa mellom klemring og kobberhylse. Ser også at klemringen stikker litt over toppen. 
5CDFC6B3-AB04-4243-B888-DED8552E12DC.jpeg.7b5f18a20f12526c8b425164e82271ee.jpeg

 

CRAP!! 
Her var det bare å bite i det sure eplet, og gå i gang med demontering av hylse. Dysa hadde jo også levd i litt dårlig miljø nedi der, så jeg bestemte meg fort for at nå må den likevel til trykktesting og justering. Når jeg først var i gang, så tenkte jeg at «Jaja, jeg burde vel likegodt ta alle seks».

 

60BBC35D-AFCB-494E-A20E-7D677FB069AA.jpeg.f8e7a80c831a03dba5b223e2726402ab.jpeg

 

Men å få ut ei slik hylse er ikke gjort i en fei, og slettes ikke uten VP sitt sagnomsuste spesialverktøy som jeg selvsagt ikke hadde mulighet til å skaffe meg :headbang: 

Møtte litt veggen her kjente jeg. Luftet frustrasjonen min her på BP, og igjen kom det et utrolig flott medlem til unnsetning, nærmere bestemt @kdtran som helt uoppfordra tok kontakt og sa «Jeg har gjort samme jobben, og sender deg spesialverktøy og manualer i posten, free of charge!».

-Helt utrolig!!

Der og da var det akkurat det puffet jeg trengte for å stå på videre med denne grønne Pandoras eske av ubehagelige overraskelser, på en pall i en kald og kaotisk garasje!

TAKK, kdtran!!!

Et par dager etterpå landet denne pakka i postkassa mi:

 

AD8AB3B3-9474-4DAC-A41A-E5186939DA1C.jpeg.168bd78a3b24954c69c3a13528cf01b6.jpeg

 

Perm med reparasjonsmanual, samt komplett verktøy for dysejobb :clap::yesnod:

 

Da var det bare å brette opp ermene, og få lirka ut samtlige dyser og to kobberhylser. Hver dyse ble merket med hvilken sylinder de stod i, og alle sendt av gårde til et dieselverksted på Østlandet som forstår seg på slikt. Samtidig ble to nye hylser med pakninger og klemring bestilt, de andre så ok ut der de stod.

 

38B2E590-F977-449C-87E4-5B44CBFCB3D9.jpeg.d3fd2d6043f8e2e405e73db4b6ad3605.jpeg

 

E21EFF09-96BC-44FE-9C25-D849ED1E6D6F.jpeg.ea166f8df00835de0dbb0d05339659d6.jpeg

 

FD196C42-FBA5-4840-BB30-B9762C421C0D.jpeg.0cf60d4659d913ebe6d9fd930a731a79.jpeg

 

935DE0D3-811A-41A2-A803-D5C771A15982.jpeg.8884a01faec62656d82b9d335f131ab6.jpeg

 

Med i verktøysettet var også børste for rensing av setet til hylsene, samt innvendig i de hylsene som stod igjen, pluss doren som trenges ved montering av nye.  

 

689508FC-FDB7-4F56-8DCB-69C55DE95F95.jpeg.4456596c26da4e052f7518442828e434.jpeg

 

Det renses i gjenstående hylser. 

DE5A618B-83B6-42A9-99A7-EBCDBDB5ABA1.jpeg.1c9f2ad378b291a6310159dc10eaf8ce.jpeg

 

Godkjent håper jeg. 

547DAD09-3C81-4690-8F8D-4808F6748918.jpeg.e20557b056e3f613df28606fc72bbb53.jpeg

 

Etter ei drøy uke kom alle seks dysene i retur fra dieselspesialistene. Samtlige hadde for lavt åpningstrykk og for dårlig spredning, så alle hadde fått nye dysespisser.

Deilig å vite at dette var i på stell. Ikke like deilig å betale den medfølgende fakturaen. 

0FCD206F-D596-4858-B48A-63098F619B73.jpeg.1741228e20758e57c437f952b3533e22.jpeg

 

Montering av nye pakninger og hylser.

F095CB79-CC3A-452D-AD35-4D4E10B90B16.jpeg.64cb6ec913111aa82ca110fa1a775e0d.jpeg

 

Shiny :) 

C4230028-91F0-473E-B786-6B9A935FFF1D.jpeg.18eff7af57ac4b55235e28ccea0ccc84.jpeg

 

Alle dyser på plass igjen med nye spisser. Gikk veldig greit med riktig verktøy! 

13C22144-3965-434A-8262-A31694D7235F.jpeg.c5a1b68dc18923cc73b8cc8769c1567b.jpeg

 

(Beklager at bildene er litt hulter til bulter, men får ikke rotert de når jeg skriver på mobilen…)

 

Mens vi ventet på dysene, tok jeg med meg eldstejenta i båten en kveld, og sendte ho innunder akterdekket med hodelykt og skrallesett. Den gamle lensepumpa var svært lite effektiv oppdaget jeg sist sommer da båten var på vei ned. Jentungen fikk bedre plass til å skru inni her enn den 70 kg tyngre pappaen, så det var god hjelp å få. 

Pumpa ble rengjort, smurt og montert tilbake i det jeg trodde var riktig rekkefølge. Mer om det seinere… 

 

74EA08CC-721B-471A-BBC2-74CE4F6FB82E.jpeg.251133c2efa3ce8a9e70c3774fd81114.jpeg

 

36A028F0-D0E6-4C49-948A-C9B75C307CD2.jpeg.aa8f6c8739bdcb52b33c88131c6e3989.jpeg

 

ECA8B0B2-6D69-4968-A542-66F0DF96BF9B.jpeg.822f3afc172ef3e134a55af500eb9f2f.jpeg

 

OK, nok for denne gang. Lover å komme tilbake snarlig med neste kapittel. Skal til og med prøve å få posta bilder som er noenlunde i vater. 

 

 



×
×
  • Create New...