Jump to content

Erfaringer med Starbrite Aluminium Cleaner/Restorer?

Ruffen54

Recommended Posts

Hei. 

Er det noen som har erfaring med nevnte produkt. Det skal brukes på en Yamarin Cross før polering med Starbrite Aluminium Polish.

Det jeg lurer mest på er hvor mye som må tildekkes? 

Båten har en del klistermerker på skroget, og så regner jeg med det vil renne ned på bunnstoffet. Båten skal stoffets etterpå. 

Noen råd og tips om tildekking og generell fremgangsmåte? 

Jeg er litt usikker. Jeg har jobbet mye med aluminium, men ikke som materiale i båt. Og jeg ville vært skeptisk til å ødelegge elokseringen. Dette oksidsjiktet er tykkere enn noe du kan få til etterpå. Og det er dette sjiktet som hindrer båten i å "bli stygg". Derfor ville jeg vært svært skeptisk til alt som skal slipe eller fjerne noe av dette.

Men vask og voks! JA for all  del!

Så jeg ville vasket med noe snilt og deretter gjerne kun voks. Men jeg ser at Buster/Yamarin Cross anbefaler tøffere stell enn jeg ville umiddelbart tenkt er trygt.

Jeg vet ikke om en usikker men forsiktig fremferd basert på kunnskap om aluminium på land er verdt noe... beklager!

Har prøvd og sett andre prøve div produkter på alu, har selv en 75 cross.

Prøvde Star brite alu polish uten rens, og det var tunge greier med middels resultat.

Det beste og enkleste jeg har prøvd er denne

https://www.autodude.no/produkt/metallpolish_mothers_mag_aluminum_polish/?variant=2082&gclid=EAIaIQobChMI5eXHp9fU6QIVCouyCh2ZvQEcEAQYASABEgLlHfD_BwE

Polermaskin og standard blå pute fra Biltema. Maskerte bunnstoff og foliering.

Ble knallbra, brukte et par timer på hver side.

Greit å være 2, slik at 1 kan pusse av. Gikk over med microfiberklut til slutt for siste finish.

Men man kan godt la båten være slik den er oksydert. Noen bruker olje f.eks WD 40

• 2 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...