owaage Startet 26.Mai.2020 Del på Facebook Startet 26.Mai.2020 Hei Skulle starte en 50 hk Evinrude fra '85 igår (sitter på en like gammel Skibsplast). Den var akkurat fraktet på henger fra Østfold der den hadde startet fint. Kan noe ha "ristet i stykker" på E6en? Problemene: - En 25 A sikring røk etter hver tørn med starteren. Man hadde altså ett forsøk så måtte man bytte sikring. - Noen ganger koblet også starteren ut før motoren hadde startet slik at den ble stående å spinne alene - Da vi endelig, etter 9 sikringer fikk start på den, var den vanskelig å holde liv i. Den stoppet når man tok ned frigassen for å kjøre. Måtte derfor gjøre det fort for ikke å kvele motoren. - Da vi kom av gårde gjorde ikke båten mer enn 6 knop (skal visst gjøre 30). - Da vi skulle legge til var det ikke mulig å få den i revers uten at den stoppet Virker jo veldig som den bare går på én sylinder. Kan det være svaret på alt dette? Også at startsikringen ryker? Noen tips på hvordan man griper dette an? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 26.Mai.2020 Del på Facebook Svart 26.Mai.2020 Hvordan ser plugger ut? Er du sikker på at 25amp er riktig sikring? Litt annerledes men; Hadde nettopp samme problem med en gammel 5hk eivinrude, der var det noen som hadde lekt seg med blandingsskruen og den gikk bare på høyt turtall og som en bøtte med møkk, døde med en gang den skulle over på tomgangskrets. var også sur og få fyr på. Litt fettling og forgasserrens + justering, nå starter den på ett halvt drag. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
owaage Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Pluggene ser bra ut. Finner litt forskjellig på nett som peker mot at det er noe elektrisk, så jeg blir litt usikker. Har ikke noe erfaring med å justere forgassere, så da må jeg vel skaffe litt hjelp eller lese meg opp litt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Mai.2020 Del på Facebook Svart 27.Mai.2020 Man justerer ikke forgasseren om den plutselig begynner å gå dårlig. Om blandingen var rett i Østfold, så er den rett i Oslo også. Men en rens av forgasseren kan være lurt. Om det er rett sikring og den ryker så er enten motstanden i motoren for stor eller så er det er kortslutning et sted. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.