Mouche
Kjøttmeis skrev for 3 timer siden:Syntes forsåvidt det er ganske merkelig at jeg skal ha motoren på tomgang, mens din skal være avskrudd. Jeg vil jo anta at flush-systemet er noe noenlunde likt til tross for ulike merker og modeller.
Jeg tror at du tar feil, eller har misforstått. Se teksten i den linken som ble lagt ut av Napoli:
There are three main ways of flushing an engine. The most popular is the use of muffs that fit over the lowest water intake while the motor idles; the second option is the use of the ‘coastal flush’, where the hose is attached to flush port and gravity feeds the water through the engine which is not run; the third way is to use a flush bag. The bag sits under the bottom end of the outboard and filled with water. The engine is turned on and allowed to idle, drawing the water through the cooling system as normal.
Legg merke til at her står det med all tydelighet at motoren IKKE skal gå hvilket samsvarer med de motorer jeg har hatt av merkene Suzuki, Yamaha og Johnson/Evinrude.
Setter man en spylemuffe/øreklokker på undervannshuset hvor vanninntaket er kan man senke motoren og det vil kun være ferskvann som motoren tar/suger inn.
Ser ut til at vi mange av oss snakker litt forbi hverandre med hensyn til hvor vannet tas inn og det er flere måter/veier her som beskrevet.