peterka Startet 26.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2020 Har nettopp tappet ut motoroljen på min Mercury EFI 60 hk 2005 modell. Ser på gummipakningen til tappeskruen er litt sprukken i kantene, men innerst er den heilt. Er dette noko som skal byttast? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 26.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2020 Den bør byttes hver gang du skifter olje. Sykt billig forsikring i stedet for vann eller mangel på olje i gearhuset som fort blir dyrt havari. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
peterka Svart 26.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2020 Det er ikkje gearoljepakningen, men motoroljen. Det er firetakter. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 26.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2020 Bytt, du vil ikke risikere lekkasje der heller, selv om du blir varslet for lavt oljetrykk først. Den holder sikkert et skift til... denne koster vel under en halvliter.. så jeg hadde byttet. Jeg bytter personlig alle pakninger og o-ringer når jeg skifter oljer eller bytter deler. Sover bedre om natta da... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
nomen Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Den pakningen der er sprekkete og sikker blitt hard, bare å kaste. Kjøp minst to da, så har du en til neste oljeskift? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
index Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Sprekkene vil fortsette innover og før eller siden forårsake en lekkasje. Det kan holde et skift til, men jeg ville nok ha byttet for sikkerhets skyld. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
peterka Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 No står motoren uten olje da eg ikkje har fått tak i ny pakning. Er det lurt eller skal eg bare hive på ny olje å kjøre ein sesong til på gammel pakning? Tenkte på rust inne i motoren viss den står uten olje? Sitér dette innlegget Link to post
peterka Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Er det dumt å tappe ut og ikkje fylle på igjen? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Hvor lenge er det til du får tak i ny pakning da? Så lenge du har kontroll på at ingen andre starter motoren, kan den stå i månedsvis uten olje. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.