Jump to content

Edit History

Kjetil1

Kjetil1


Mer tekst

Honduras skrev for 10 timer siden:

 Når båten samtidig startet å ta inn store mengder vann under prøveturen fordi lokket på sjøvannsfilteret ble blåst av(vi oppdaget det når motortemp-alarmen slo ut), samt at ene motoren ikke ville i revers når han skulle legge til, var det takk og farvel fra vår side.

 

Vel, ting har en pussig tendens å ryke på visning selv om det har virket i alle år. Spørsmålet er bare hvordan det håndteres. Jeg hadde en dynamo som fant ut den skulle konke ut når det var visning. Da var det bare å gjøre som politikerne gjør, legge seg flat og gi lovnad om ny dynamo ved handel. Problem løst... 

 

Var og sjekket ut en Sealine 34 for mange år siden. Stinket gammel diesel, septik, røyk og "luktgjemmer" lang vei. Båten bar tydelig preg av bruk (for en del tid siden) uten vedlikehold. Da prøveturen skulle starte var selger såpass nervøs at han glemte en tau til brygga (jeg så den ikke før det var for sent) og dro av en 2x4 langs brygga. Med begge maskiner på fullt, kompressorer i full uling klarte den 11 knop og pløyde utover, dette pga ekstrem groe på skroget. Den ødela dessverre Sealine for meg for alltid... Så litt klargjøring bør man kunne forvente, men at ting tilfeldigvis ryker under visning er noe annet...

 

 

R.O skrev for 7 timer siden:

Da jeg kjøpte båten min skjønte jeg fort at eier ikke hadde peiling. Han hadde hatt båten i 4år, med DPH drev, men hadde ingen ide om hva duoprop var. Jeg spurt om alt mulig på visningen. Hvor lang er dreggtauet bak, Jeg tror det er 20m svarte han! Det var 50m.. Han trodde doen brukte ferskvann, selv om gjennomføringen og slange opp til doen er godt synlig når man løfter opp luken i dørken. Etter 30min om bord kunne jeg mer om båten  enn han gjorde.

 

 

Det finnes veldig mange som kjører båten sin, rygger den når de parkerer og aldri har åpnet den store luka i gulvet, der det er noe som bråker under. Og som ringer verkstedet når båten ikke virker eller lager rare lyder. Disse kan være artige å kjøpe båt av når de finner ut at megler er sløseri med penger.

 

Kjøpte selv nylig 14 år gammel båt. Selger fremstod som oppriktig men ikke super båtvant, noe han også sa ifra om. Men virket mekanisk påskrudd og han nevnte det han visste var noe å sette fingen på. Det var flere interessenter på båten, men jeg velger å tro at selger valgte meg som kjøper utfra at jeg var klar på at jeg visste det var en "gammel" båt og ting kunne skje. Sålenge skroget ikke smuldret opp fordi det var lappet med pappmasje var det ok.

 

 

Kjetil1

Kjetil1

Honduras skrev for 9 timer siden:

 Når båten samtidig startet å ta inn store mengder vann under prøveturen fordi lokket på sjøvannsfilteret ble blåst av(vi oppdaget det når motortemp-alarmen slo ut), samt at ene motoren ikke ville i revers når han skulle legge til, var det takk og farvel fra vår side.

 

Vel, ting har en pussig tendens å ryke på visning selv om det har virket i alle år. Spørsmålet er bare hvordan det håndteres. Jeg hadde en dynamo som fant ut den skulle konke ut når det var visning. Da var det bare å gjøre som politikerne gjør, legge seg flat og gi lovnad om ny dynamo ved handel. Problem løst... 

R.O skrev for 6 timer siden:

Da jeg kjøpte båten min skjønte jeg fort at eier ikke hadde peiling. Han hadde hatt båten i 4år, med DPH drev, men hadde ingen ide om hva duoprop var. Jeg spurt om alt mulig på visningen. Hvor lang er dreggtauet bak, Jeg tror det er 20m svarte han! Det var 50m.. Han trodde doen brukte ferskvann, selv om gjennomføringen og slange opp til doen er godt synlig når man løfter opp luken i dørken. Etter 30min om bord kunne jeg mer om båten  enn han gjorde.

 

 

Det finnes veldig mange som kjører båten sin, rygger den når de parkerer og aldri har åpnet den store luka i gulvet, der det er noe som bråker under. Og som ringer verkstedet når båten ikke virker eller lager rare lyder. Disse kan være artige å kjøpe båt av når de finner ut at megler er sløseri med penger.

 

Kjøpte selv nylig 14 år gammel båt. Selger fremstod som oppriktig men ikke super båtvant, noe han også sa ifra om. Men virket mekanisk påskrudd og han nevnte det han visste var noe å sette fingen på. Det var flere interessenter på båten, men jeg velger å tro at selger valgte meg som kjøper utfra at jeg var klar på at jeg visste det var en "gammel" båt og ting kunne skje. Sålenge skroget ikke smuldret opp fordi det var lappet med pappmasje var det ok.

 

 



×
×
  • Create New...