Jump to content

Suzuki 2-takt 2003 modell DT9.9 oppgrader til 15hk

Tittentei73

Recommended Posts

Det er ikke lett å bli helt klok på hva som kreves av justeringer.

Så det er sikkert ikke rett fram.

Er på utkikk etter 9.9hk som greit kan oppgraderes til 15hk (evt 13.5hk) som litt mere fart.

Jeg var å kikket på en 2003 Suzuki DT9.9 og premisset mitt er at jeg med moderat innsats skal kunne oppdatere til 13-15hk på sikt.

Snakket med forhandler i Trøndelag og han mente at denne måtte man bytte forgasser på.  kostet 3000,- + mva for gasseren.

Ut ifra delelisten så er det forskjell på dysene. Men en liten jobb å bytte disse

Når jeg kikker på dele listen så finner jeg 2 modeler.

image.png.af85dd2d50a61b585aeca9dfde34a942.png

Men det virker som delemessig er disse mye av det samme.

Ser det er flere som kommenterer at det ligger en gass sperre på denne også, og noen sier forgasser bytte.

Q1: Hva er rett. Må man bytte forgasseren på 2003 modellen for å få 15hk? 

Q2: Hvor mange dyser må evt byttes? I oversikten er virker det som 3stk, men #20 har mange forskjellige alternativer.

Digresjon: På innsprøytnings motorene var det vistnok bare en gummi manifoil til rimelig penge som måtte byttes.

--

Tittentei73

artig med båt

Forgasseren må byttes, husker ikke om reed ventilene må byttes også. Det er større innsug på 15hk forgasser, altså ikke bare dysene. Man kan få tak i 15hk forgasser på Ebay for rundt en 1000-lapp. 

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...