Jump to content

With dromedille 500, semiselvlensende?

Bobb1

Recommended Posts

Hei!

Holder på å sette i stand en with dromedille 500. Er det en båt som er semiselvlensende? Altså at den er selvlensende når den ligger utpå uten last men under bruk så må den plugges/stenges? Min onkel hadde en with med den løsningen en gang, men jeg tror det var en 442?

Noen som vet? Må vite om jeg skal montere bunnventil eller nygle  og pumpe før den går på sjøen?

Det er i alle fall tilfelle med både 480 og 528, men graden av selvlensing er litt usikker og kommer an på hvor mye vekt/motor man har bak i båten/på akterspeilet. En venn av meg har en 528 liggende utenfor og har koblet til en lensepumpe med batteri. Hadde selv en 480 for mange år siden og da fungerte det som du nevner, dog langt fra perfekt og ingen god løsning.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har en 385With, og den har vel samme opplegg?

Liten skrue som skal i under tofta bakerst. Bruker å skru ut den når båten er uten tilsyn et døgn eller to, for så å sette den i og lense når jeg kommer tilbake. Kommer litt vann inn pga vekt av båt/motor, men stiger ikke mer enn noen få cm bakerst (når du selv er ute av båten) og holder seg på det nivå om ingenting stenger for hullet. 

Mvh

Tor Arild

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...