Jump to content

Edit History

zooper

zooper

omhI skrev 18 minutter siden:

slik tenker jeg når jeg legger til med vind / strøm:

Jeg tenker også omvendt. Jo sterkere strøm eller vind, desto mer rett inn i vinden/strømmen vil jeg ha baugen. Kommer vinden på tvers slik som på bildet, og det blåser godt, ja da vil jeg i tillegg sikte langt ut på utriggeren og bruke vinden til hjelp for å vri baugen rundt

En annen fin øvelse som du kan gjøre på åpent vann er å forsøke å snu båten rundt sin egen akse. Dette gjør du ved å stoppe båten, vri rattet helt om og gi mye gass et veldig kort øyeblikk - akkurat nok til at båten så vidt begynner å gå framover. Vri umiddelbart rattet motsatt vei og gi gass bakover. Gjenta om og om igjen til du gjør piruetter rundt båtens akse. Pass på å stopp et øyeblikk i fri mellom revers og framover slik at du ikke sliter på girkassa.

zooper

zooper

omhI skrev 11 minutter siden:

slik tenker jeg når jeg legger til med vind / strøm:

Jeg tenker også omvendt. Jo sterkere strøm eller vind, desto mer rett inn i vinden/strømmen vil jeg ha baugen. Kommer vinden på tvers slik som på bildet, og det blåser godt, ja da vil jeg i tillegg sikte langt ut på utriggeren og bruke vinden til hjelp for å vri baugen rundt

• Create New...