Morten:) Startet 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2020 Jeg mistenker at fødepumpen på en VP Tmd40 begynner å bli sliten og vil bytte den ut med en elektrisk drivstoffpumpe som denne Pumpe Tenker at man kan hente strøm til rele fra nr. 15 på tenningslås? Eller bør det kobles på en annen måte? Morten Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Hente den på tenningsbryteren virker (på meg) helt fornuftig. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hulda Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Nå gidder jeg ikke å detaljgranske koblingsskjemaene. Hvis du kobler det slik at pumpen starter når du slår på tenningen, og den stopper når du slår av tenningen, så er det greit. Sitér dette innlegget Link to post
Ekberg Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 (redigert) Föreslår att du kopplar på dig efter säkringen som du ser i det nedre schemat, den som sen går till nr 1. Den kabeln skickar ström till instrumentpanelen från motorn ( tar från plus in på startmotorn). Då slipper du dra ström ifrån tändningen, utan kan ta den från närmare håll på motorn. Det är bara ström på den kabeln när tändningen är på. Redigert 27.Mai.2020 av Ekberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten:) Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Takk for tilbakemeldinger. Skal en tur i båten i morgen å se litt mer på det. Hente relestrøm i motorrommet forenkler mye, godt råd? Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Ekberg skrev for 7 timer siden: Föreslår att du kopplar på dig efter säkringen som du ser i det nedre schemat, den som sen går till nr 1. Den kabeln skickar ström till instrumentpanelen från motorn ( tar från plus in på startmotorn). Då slipper du dra ström ifrån tändningen, utan kan ta den från närmare håll på motorn. Det är bara ström på den kabeln när tändningen är på. Ilg tegningen så vil Ekbergs forslag medføre at du vil få styrestrøm til releet hele tiden mens hovedbryter er slått inn! Bruk heller utgang #3 i kabelstokken. Denne er ikke i bruk, men hvis kabelstokken inneholder kabel og uttak i motor-enden, så kan du benytte dette uttaket til å styre et rele i nærheten/påmontert motor. Her vil du få pluss-spenning når tenningen er påslått. Og som du selv nevner innledningsvis, så er dette uttaket en videreføring av #15 fra tenningslås! Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Morten:) Svart 27.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 Jeg også tolket det sånn at det er strøm der når hovedbryter er på. Bra tilbakemelding mateco. Sjekkes ut? Sitér dette innlegget Link to post
Ekberg Svart 27.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2020 mateco skrev for 2 timer siden: Ilg tegningen så vil Ekbergs forslag medføre at du vil få styrestrøm til releet hele tiden mens hovedbryter er slått inn! Bruk heller utgang #3 i kabelstokken. Denne er ikke i bruk, men hvis kabelstokken inneholder kabel og uttak i motor-enden, så kan du benytte dette uttaket til å styre et rele i nærheten/påmontert motor. Her vil du få pluss-spenning når tenningen er påslått. Og som du selv nevner innledningsvis, så er dette uttaket en videreføring av #15 fra tenningslås! Det stämmer givetvis, fel av mig... Bra förslag med utgång #3, får hoppas det finns en kabel där bara! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.