Goddis77 Startet 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2020 Motoren har vært lite brukt før vi overtok båten, og vi har ikke brukt den noe vi heller. En gammel sak dette her. Har byttet tennplugger i fjor på den, men den gikk ujevnt likevel, og i år vil den ikke starte i det hele tatt. Har byttet bensin for å se om det hjalp, men starter ikke enda. Er det er bensin filter eller slikt på denne her? Tips? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Har skrudd en del på en sånn en ja opp igjennom årene. Det er bensinfilter på den, så det kan du bytte. Kjøp på biltema standard type. Sjekk også om du har gnist på pluggene. https://www.biltema.no/bil---mc/mc/mc-deler/bensinfilter/bensinfilter-2000021513 Det jeg liker så godt med denne motoren er at den er 2 sylindret. Hvor mange 4hk er det i dag? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Goddis77 Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Hvor ligger dette filteret på motoren da? Og hvordan kommer jeg til for å bytte det? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 (redigert) Mener det er på bensinslangen som går til forgasseren. Bare følg bensinslangen fra tanken. Ta av nedre plastdeksel på motoren. Redigert: er del nummer 11. Bare fjern hele dritten og erstatt med filter fra biltema Redigert 28.Mai.2020 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Goddis77 Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Er det nedre dekselet festet med den ene skruen oppe på hver side og eventuelt de under? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Fire skruer med "mutterhode" underst, og de to skruene på hver side. Pass på så du ikke ødelegger choke-spaken når du demonterer. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Goddis77 Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Da har jeg noe å gjøre på i morgen ettermiddag kjenner jeg. Takker Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Har byttet filter nå og får start på den med choke. Men når jeg tar av den så dør den. Med choke starter den, men dør igjen etter noen sekunder. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 du må nok opp med forgasser også , om lavfartsdyse er tett så vil du oppleve slike symptomer enslagsgjest skrev On 28.5.2020 at 20.34: Det jeg liker så godt med denne motoren er at den er 2 sylindret. Hvor mange 4hk er det i dag? Vis hele sitatet sånn ca ingen tror jeg. Mener å huske disse ikke var like spreke som japse-4 hesterne på 80 tallet men det tok den igjen på mer behagelig gange Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Hvordan får jeg av choken på denne her? Tenkte å demontere forgasser Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Fikk det av, men skulle gjerne hatt en grov beskrivelse på hvordan jeg renset og demontere forgasseren hvis Bjørn har erfaring med det ? Sitér dette innlegget Link to post
rawroffe Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Har ikke erfaring med akkurat denne motoren, men generelt om forgasser-rens: Åpne fra undersiden først, pleier å være 4 skruer som holder bensinreservoiret på plass. Over flottøren ser du hodet på 1 eller flere kobber/messingskruer. Det er dysene. Ofte er det én tomgangsdyse og en hoveddyse. Åpne forsiktig, blås rent med trykkluft. Blås også rent alle åpninger og passasjer, mange av dem er små og dritt setter seg lett fast. Hvis du har tilgang til forgasser-rens eller aceton bruker du det og fjerner avleiringer og størknet film. NB: før du blåser gjennom passasjer i forgasseren, sjekk om det sitter O-ringer eller pakninger igjen inne i åpningene. De vil du ikke blåse vekk. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Regner med at dette filteret her er rett vei? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Lå litt avleiringer inni her, men ikke mye. Noen som ser noe som burde tittes mer på? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Har rengjort litt, satt sammen igjen. Sjekket at pluggene har gnist, og sett at det er bensin i kammeret. Nå får jeg ikke start på den i det hele tatt. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Start gass er min venn ? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 5.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Funker alt som det skal nå? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Goddis77 Svart 5.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2020 Jepp ? Sitér dette innlegget Link to post
Fleipesebb Svart 30.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2024 Har samme problem. Men får ikke av dekslet til underdelen hvor choken sitter. Hvordan får man løsnet choke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.