Sayana Startet 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2020 Har drev med syrefast propeller, men den gror mye. Tidligere brukte jeg et produkt fra nano men det er ikke å få lengere. Det er vet haugevis med sånne propellere i drift, så hvis nån har nå gode råd tar jeg imot med takk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Saltsyre fra Jernia Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Hårspray og sprittusj sies å være bra Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Venskelig å få noen form for konklusjon på denne testen din Ingar? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Napoli Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg har pleid å vaske min med saltsyre for å få den helt slett, deretter legger jeg et lag med Fusso coat på. Aldri hatt noe problem med groe på den. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
alfaalfa Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg tar vekk groe med hvit pad, om det ikke er for mye. Men må til med saltsyre om det har satt seg. Jeg har forsøkt ymse midler for å hindre groe, uten at jeg har merket noen forskjell. Ulike voks og poleringsmidler. Det har vist seg å ikke gjøre særlig forskjell. Så en grei liten rundvask med hvit Pad/skrubb som ikke riper stål... Men det kommer mye an på hvordan solen kommer til.. så om du legger båten så propellen kommer mest mulig i skygge hjelper det ørlitegrann. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Mouche skrev for 2 timer siden: Venskelig å få noen form for konklusjon på denne testen din Ingar? Hårspray fungerer bedre enn tectyl og linolje. Mindre groe på ubehandlet messing enn på blankpolert. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg brukte sprittusj for mange år siden. Helt supert, men det var den gangen tusjen var giftig, men det er den ikke lenger. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
tilplan Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Det gror vel ikke på en propell som er i bruk Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Rur kan gro uansett. Godt gjort å overleve g-kraften. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 tilplan skrev 10 minutter siden: Det gror vel ikke på en propell som er i bruk Tja, en syrefast propell er oftest på utenbords og drev. På utenbords løfter man gjerne propell/undervannshus ut av vannet. Så det er vel drev som er der det er mest utsatt. Og på et drev (særlig bravo) ligger det feks en anode under antiventilasjonsplaten og den klarer ila to dager å sørge for en liten hinne på proellen som kan ta to-tre knop - avhengig av hvor fintfølende oppsett man har. Og i denne hinnen starter rur og annet snafs å feste seg raskt så ila en arbeidsuke så er det frem med pad... Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg maler på vanlig selvpolerende bunnstoff. Det hjelper veldig, men litt rur blir det allikevel. Bilde fra opptak i fjor høst; det grodde mye mer på roret med bunnstoff for alu/stål, enn på propell med selvpolerende... Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Napoli skrev On 29.5.2020 at 9.07: Jeg har pleid å vaske min med saltsyre for å få den helt slett, deretter legger jeg et lag med Fusso coat på. Aldri hatt noe problem med groe på den. Noe sånt som denne du tenker på kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Ja, men ikke følg bruksanvisningen. Bare legg et lag på, uten å polere av igjen. Vannet polerer den iløpet av sesongen. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Sayana Svart 4.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Takker for info. skal prøve dette. Fikk tips tidligere om å polere med crompolis , det gjorde jeg i november å alerede er det rur på propellen. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Har brukt Fusso på mine Bravo 3 propeller i noen sesonger nå, er ikke veldig imponert akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 8.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 Jorde du de slik som Napoli beskrev da? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 8.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2020 PropSpeed er en mulighet, men ser ut som propellen må til Danmark for behandling. https://oceanmax.com/marine-products/propspeed/product-information Jeg har ikke noe kunnskap om dette produktet, men kom over det fordi samme firma har kommet med et lignende produkt for å hindre groing på ekkoloddsvingere. Dette produktet har de fått lov å ha Airmar sitt varemerke på så det tyder på at Ocenmax har kvalitetsprodukter. Airmar er den ledende produsent av ekkoloddsvingere og dette er første gang på 40 år de har "lånt bort" varemerket sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 10.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Intresant. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 tilplan skrev On 29.5.2020 at 11.11: Det gror vel ikke på en propell som er i bruk Det kan avkreftes. Jeg bruker båten hver dag året rundt, og kan bekrefte at det gror. Særlig rur. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tilplan Svart 11.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2020 Da er det en unnskyldning mindre for å ut på tur Har aldri brukt den unnskyldningen, så det betyr ikke noe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.