Dorten75 Startet 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2020 Har en solcelle vifte på min daycruiser som er helt kraklert i selve solcellepanelet. Den fungerer forøvrig fortsatt, men ser jo ikke bra ut. Er også sprekt opp. Noe man kan fikse uten å kjøpe ny vifte? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Så det er egentlig bare et estetisk problem? Både solcellepanel og vifte fungerer, og den er tett (dvs nevnte sprekk slipper ikke inn vann)? Hvis problemet ligger i overflaten på solcellepanelet kan du prøve en lett polering/rubb for å se om det hjelper. Selv hadde jeg ikke giddet å gjøre noe så lenge den fungerer og holder tett. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
rippie Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Prøv med plast-x Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Ser jo ut som selve solcellepanelet i viften er på vei til å delaminere. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Den jeg har fra BT ser likedan ut. Tror den ble stygg etter 5-6 år. og det er 5 år siden. Overflaten er litt seig. funker fortsatt tror jeg... men sikkert ikke like effektiv Sitér dette innlegget Link to post
Dorten75 Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Ja, lurer litt på om de hvite feltene er vann som ligger under der. Eller delaminert som du sier. Er en liten åpning på midten rett ned til det blå solcelle panelet. Vurderer å plukke på litt det og se om det løsner, men usikker på jeg eventuelt kan fylle det med etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.