Tørstemaskinist Startet 29.Mai.2020 Del på Facebook Startet 29.Mai.2020 Hei. Skal skifte slanger på kjølevannsinntaket da det er noen armerte gummislanger som står der nå. Disse er morkne og har begynt å "svette". Tess anbefalte denne: http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=783 men når jeg leser så står det"anbefales ikke i «lukkede» systemer og «permanent» bruk" Jeg hadde slik slange i tidligere båt, men ble brått usikker på dette er riktig valg eller om jeg bør gå for en annen type? Hva mener dere? Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Jeg ville benyttet gummi armert slange. Tåler høyere temperatur og mer slitasje. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
NilsPils Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Jeg ville brukt/og bruker en slik spiralforsterket slange som Tess anbefaler. Men jeg ville vurdert å kjøpe den fra en kanskje rimeligere leverandør. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
blue moon Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Mine ser slike ut (armerte), ser mer solide ut enn TS bilder, kan det være av typen eksosslange..? Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Tørstemaskinist Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 NilsPils skrev 45 minutter siden: Jeg ville brukt/og bruker en slik spiralforsterket slange som Tess anbefaler. Men jeg ville vurdert å kjøpe den fra en kanskje rimeligere leverandør. Har du tips til leverandør? Er ikke snakk om store summene da det bare er totalt 2,5-3 meter.. Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 blue moon skrev 7 minutter siden: Mine ser slike ut (armerte), ser mer solide ut enn TS bilder, kan det være av typen eksosslange..? Hvor har du kjøpt denne? Ligner litt på de som står der i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Jeg brukte "gjennomsiktig" armert plastslange. Da kunne jeg se at sjøvannet passerte. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tørstemaskinist Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Faxen skrev 1 minutt siden: Jeg brukte "gjennomsiktig" armert plastslange. Da kunne jeg se at sjøvannet passerte. Det er litt min tanke også, men har gjennomsiktig plastlokk på filteret så flowen viser godt der også Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Italienere båtprodusenter brukte slike plastslanger også til eksos. Det gikk ikke bra. Mange båtprodusenter bruker slike slanger på sjøvann. Det har vært en del lekkasjer fra slike slanger, blant annet at det lekker vann inn til stålspiralen som så ruster hull i slangen. Om produsenten ikke anbefaler slangen, vil nok det trumfe anbefalingen til personen bak disken hos Tess. Hulda bruker kun gummislanger beregnet for gitte applikasjon. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 @Tørstemaskinist Står originalt i Baltic, men vil tippe Tess kan skaffe. Sjøvannsfilteret er nok for å se vannet passere. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Tørstemaskinist Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Var nede hos Tess nå, og kjøpte spiralarmert gjennomsiktig slange til en veldig god pris. Om det viser seg at dette ikke holder så får jeg prøve en annen type. De som stod i gamle-båten hadde no holdt i 15 år og var fortsatt hele og fine. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 blue moon skrev for 2 timer siden: Mine ser slike ut (armerte), ser mer solide ut enn TS bilder, kan det være av typen eksosslange..? Hydroscand anbefaler samme slange til kjølevannsinntaket som til våteksosen. Slangen er av type armert gummislange som @blue moon har avbildet, og fåes både i korrugert (lett bøyelig) og glatt versjon. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.Mai.2020 Del på Facebook Svart 29.Mai.2020 Tørstemaskinist skrev for 2 timer siden: Har du tips til leverandør? Er ikke snakk om store summene da det bare er totalt 2,5-3 meter.. Alle båtbutikker har den Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.