Jump to content

Hvilken type slange anbefales for kjølevannsinntak?

Tørstemaskinist

Recommended Posts

Hei.

Skal skifte slanger på kjølevannsinntaket da det er noen armerte gummislanger som står der nå. Disse er morkne og har begynt å "svette".

Tess anbefalte denne: http://www.industrinett.no/wsp/tess/frontend.cgi?template=node&nodeid=783 men når jeg leser så står det"anbefales ikke i «lukkede» systemer og «permanent» bruk"

Jeg hadde slik slange i tidligere båt, men ble brått usikker på dette er riktig valg eller om jeg bør gå for en annen type?

Hva mener dere? 

NilsPils skrev 45 minutter siden:

Jeg ville brukt/og bruker en slik spiralforsterket slange som Tess anbefaler. Men jeg ville vurdert å kjøpe den fra en kanskje rimeligere leverandør.

Har du tips til leverandør? Er ikke snakk om store summene da det bare er totalt 2,5-3 meter..

Italienere båtprodusenter brukte slike plastslanger også til eksos. Det gikk ikke bra. Mange båtprodusenter bruker slike slanger på sjøvann. Det har vært en del lekkasjer fra slike slanger, blant annet at det lekker vann inn til stålspiralen som så ruster hull i slangen. Om produsenten ikke anbefaler slangen,  vil nok det trumfe anbefalingen til personen bak disken hos Tess. Hulda bruker kun gummislanger beregnet for gitte applikasjon. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...