elskerseiling Startet 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2020 Jeg mistenker at servopumpen på min mercruiser 4.3EFI er dårlig. Er det noen som kan tipse meg om en god erstatter? Ny originalpumpe koster nesten 10.000 kroner. Denne pumpen er brukt i mange biler. Vet noen hvilket trykk originalpumpen leverer? Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 2.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2020 Ingen som har ide om hvor man kan få tak i en erstatter? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Detter er en standard servopumpe som er brukt i mange biler i fra USA og noen europiske. Phonix US Car på Sem utenfor Tønsberg har disse på lager. Det skulle forundret meg om de ikke hadde brukte også og er ikke disse servopumpene en slitedel så de kan fint kjøpes brukte Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 3.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Tror du de leverer samme trykk alle sammen? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 elskerseiling skrev 28 minutter siden: Tror du de leverer samme trykk alle sammen? Er ganske sikker på at det bare er brukt en vanlig standard GM pumpe Mulig det kan være forskjell på innfestningen til reimhjul da de eldste bruker kilereim og de noe nyere har flatreim. Men tror det er bare å bytte over hjulet men er ikke helt sikker. Ta en telefon til Phonix de har greie på det. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 3.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Hvor kan man få tak i utstyr for å få av reimhjulet på denne pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 (redigert) Det er ikkje noe galt med servopumpen din. Du må finne deg en kjentmann med teknisk innsikt elns ellers blir det å bytte og styre med en masse greier som ikkje fører noe sted. Redigert 3.Juni.2020 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 3.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 (redigert) Teknisk innsikt ja:) Jeg har da noe av det samt fått hjelp av en kompis som hadde en ekstra ny styresylinder Har konkludert med at det ikke er styresylinder. Jeg fikk teste en ny og det var akkurat samme problem med treg styring. Koblet styrekabel fra drev samt styresylinder og da gikk rattet lett og fint. Drevet går fint fra side til side med alt koblet fra. Da står vi igjen med treg styrekabel/snekke (men kun treg under belastning) eller at pumpa ikke leverer nok trykk til at den hjelper på styringa men heller skaper mer motstand. Skal jo tross alt flytte på den olja inni der om pumpa ikke hjelper som den skal. Som sagt sklir kabel veldig greit for seg selv. Noen som har opplevd kabel som virker helt grei men som er fryktelig seig under belastning? Styrekabel og snekke er 22 år. Redigert 3.Juni.2020 av elskerseiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 3.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2020 Det er helt vanlig at styrekabelen blir treg under belastning. De servopumpene er det veldig usansynlig at det er noe galt med. De gir for øvrig 95 bar mener jeg å huske i farta. Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 12.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2020 Styringen blir noe lettere i varmen som er nå. Forsterker det teorien om dårlig kabel? Sitér dette innlegget Link to post
elskerseiling Svart 13.Mai.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2021 Bytta styresystem på den forrige båten og problemet ble løst. Men nå har jeg ny båt med 2003 4.3mpi som skriker. Det kommer ikke fra dynamo, mekaniker har bytta to reimhjul, reima er ny. Mistenker at skrikinga kommer fra servopumpe. Hvis lageret er dårlig må hele bytta pumpes? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.