Grand Banks jr Startet 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Mai.2020 En av nettbutikkene som selger dieselvarmere anbefaler å bruke en skroggjennomføring av messing til eksosutløpet. Andre nettsteder anbefaler en isolert eksosgjennomføring. Samtidig husker jeg at man i ovner etc bruker glassfiberpakninger etc, så glassfiber tåler vel en god del varme. Den eksosgjennomføringen jeg har nå til den gamle Eberen er en enkel gjennomføring (ikke isolert så langt jeg kan se) i stål. Så er spørsmålet: Vil det fungere greit med en slik messing skroggjennomføring til eksos fra en dieselvarmer? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Stjernen ! Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Greit glassfiberen tåler det,men blir skjoldete og gelcoat krakelerer om det det blir varmt nok. Jeg kjøpte original dobbel isolert gjennomføring med silikon pakning på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Jeg synes det er en dårlig løsning å kombinere eksoslange i stål med en gjenget stuss. Personlig ville jeg brukt isolert gjennomføring. Selv om den koster noen ganger mer. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Enig, originalstussen til Eber. koster ca 1000 kr. En grei investering for å være sikker mtp. brann/skader. Om ulykka er ute, kan det være at forsikringsselskapet vil ha ett ord med i laget om hvilken eksosgjennomføring som skulle vært benyttet. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.