Buster Nordland Startet 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2020 Hei, Jeg har kjøpt meg en Buster X med Yamaha F70 motor. Foreløpig har jeg fått 32,4 knop, i medvind. 2 stk ombord. Turtallet ligger på 6300 o/min på maks. Er ikke dette i meste laget? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Hvis det er en nyere F70, så er faktisk 6300rpm øvre "limit". D.v.s. at du er innafor. Eller helt "perfekt", om du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Buster Nordland Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Solseng skrev 8 minutter siden: Hvis det er en nyere F70, så er faktisk 6300rpm øvre "limit". D.v.s. at du er innafor. Eller helt "perfekt", om du vil. Den er helt ny. Gått 14 timer nå. Hvis turtallet ligger helt på topp, hvorfor ikke bytte propell, få litt lavere turtall, og mer fart? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 (redigert) Nei, det ville jeg absolutt ikke gjort. Du får sikkert ikke mer fart med å opp i pitch. I så fall snakker vi kanskje om en halv knop. På den annen side vil båten føles ganske dau når du skal opp i plan. Nei, du er akkurat der du skal være. Det er bare å gi gass! Vil du ha mer fart, må du nok til med større motor. Redigert 30.Mai.2020 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Buster Nordland Svart 30.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2020 Solseng skrev 2 minutter siden: Nei, det ville jeg absolutt ikke gjort. Du får sikkert ikke mer fart med å opp i pitch. I så fall snakker vi kanskje om en halv knop. På den annen side vil båten føles ganske dau når du skal opp i plan. Nei, du er akkurat der du skal være. Det er bare å gi gass! Oki. Jeg gir meg. Takk for svar. Ut igjen i morra ???? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.