-morten- Startet 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2020 Hei. jeg har trøbbel med vann i bensin og ser at pakning til påfyllingslokk er dårlig. Vet ikke om det kan komme inn mengder med vann der men greit å eliminere. Hadde båten på verksted for å fjerne vann på tanken og har skifta Injektorer. Til min store skuffelse er det også trøbbel med dette i år. Har skifta vannutskiller og drenert finfilteret noen ganger. Men vanskelig å si hvor vannet kommer fra! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lysekil Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Biltema har et utvalg av O-ringer av nitrilgummi i flere dimensjoner Tåler petroleums produkter. Mine pakninger på dieselpåfylling har holdt fint tett. Bruker litt vaselin npå pakningen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Vær obs på at en del påfyllingslokk har en dings man kan vippe opp for å kunne åpne lokket uten verktøy. Denne 'vippa' har en aksling som er boret tvers gjennom påfyllingslokket i gjengepartiet under o-ringen. Disse lokkene er kun beregnet for bruk i Gobiørkenen, Sahara og andre tørre plasser. Stort sett lekker alle disse lokkene vann ned på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Jækla godt poeng Hulda. Det hadde jeg ikke fått med meg. Bytter og smører o-ring hvert år, men pokker, her er nok en kilde til lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 6 minutes ago, Hulda said: Vær obs på at en del påfyllingslokk har en dings man kan vippe opp for å kunne åpne lokket uten verktøy. Denne 'vippa' har en aksling som er boret tvers gjennom påfyllingslokket i gjengepartiet under o-ringen. Disse lokkene er kun beregnet for bruk i Gobiørkenen, Sahara og andre tørre plasser. Stort sett lekker alle disse lokkene vann ned på tanken. Dette har jeg ikke tenkt på! da bestiller jeg nytt tanklokk!! er av denne typen Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 den som er på bildet trekkes vel hele " vriderstykket" rett ut. hulda sikter kanskje til den som har en halvmåne formet vrider? Har førstnevnte på Grandezzaen, 13 år gammel båt uten vann i tanken og sistnevnte på comforten, 38 år, som har hatt vann i tanken. usnsett er det hensiktsmessig å sjekke. Må gå ann å forsegle den akslingen i steder for å blø ut noen hundre kr? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Hulda skrev for 2 timer siden: Vær obs på at en del påfyllingslokk har en dings man kan vippe opp for å kunne åpne lokket uten verktøy. Denne 'vippa' har en aksling som er boret tvers gjennom påfyllingslokket i gjengepartiet under o-ringen. Disse lokkene er kun beregnet for bruk i Gobiørkenen, Sahara og andre tørre plasser. Stort sett lekker alle disse lokkene vann ned på tanken. Da måtte jeg jammen ut å sjekke lokket mit, gitt. Jeg har sånt med "vippe". Men akslingen går gjennom over senter på o-ringen. Det kan neppe komme noe vann inn den veien. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
-morten- Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Sjekka lokkene i mårest og tror ikke det lekker igjennom den vippa! Bytta over tanklokkene for lokket på vanntanken hadde hel pakning! Smurte opp den i tillegg, men jeg kommer til å tømme tanken og få noen til å gå over fuelsystemet! I tillegg må jeg finne ut hvor vannet kommer inn!! Trodde dette var i orden nå, men tydligvis ennå vann i systemet eller i tanken!! Meget frustrerende! Alt på motor er gjennomgått, ny impeller, termostat, injektorer og registerreim! Så juksinga må være vann i bensin! Skifta vannutskiller på tirsdag og drenerte finfilteret tre ganger, men ingen forskjell Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eureka Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Sjekka luftinga ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Alle slanger og lufting er i orden! Ingen lekasje på tanktopp Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 4.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Oppdatering! var hos verksted i går og fikk låne vakuumpumpe til å tømme tank og suge ut grums og vann fra tanken! Satte på ny O ring på tanklokket og gikk over alle slanger og koblinger på nytt. Jeg synes ærlig talt de som bygger og lager tanker uten pung og avtapping skulle fått seg en på kjeften. Men nå er tanken fylt opp med rein bensin og har drenert finfilteret og skifta vannutskiller igjen. Årsaken til at det kom vann på tanken er nok pakningen på tanklokket! litt irritert over meg selv at jeg ikke har sjekka det åpenbare! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Smiley Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 @-morten- Er det lov å spørre hvilke dimensjoner du har på O-ringen, og hvor du handlet? Originalringen på min var røket, og jeg lette høyt og lavt etter noen som kunne skaffe erstatning. Endte til slutt opp med en ring fra TESS som er for tykk i "godset" og derfor hundrer meg i å få skrudd lokket plant med plata rundt.... (Kinaimport, så muligens ikke standarddimensjon). Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
-morten- Svart 4.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 O-ringer i den dimensjonen er ikke lett å få tak i! var på tre forskjellige plasser. viste seg at Chlas Ohlson hadde O-ringer i disken som gikk på mål i millimeter. Jeg målte diameter på stuss til lokket til ca 38mm så jeg kjøpte et par dimensjoner. Tror den på 40mm Innvendig passet bra. på mitt lokk er det stor klemflens så størrelsen på Oringen har ikke så mye å si Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eureka Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 Bt har en liten koffert med godt utvalg. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 4.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2020 (redigert) Bestselgeren i følge markedet med ett lokk som ikke har noen hull er dette. Fant det HER Kanskje enda lettere å få bestil HER Redigert 4.Juni.2020 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.