Jump to content

Problemer Honda BF50 mangler drift på 1 sylinder

Oernieboernie

Recommended Posts

Har kjøpt meg en båt med en Honda BF50A 2006 mod 4takt 3-sylinder.

Når jeg starter den går den på 2000rpm, når jeg løsner pluggledningene en etter en når den er i drift, hører jeg at den går på alle sylinderene. Etter 10-15 sek mister jeg drift på den ene sylinderen. Tar ut pluggen og den er våt i bensin. 
tenker om den får for mye drivstoff på den aktuelle sylinderen?

Har rengjort alle 3 forgasserene, skal sies disse så helt jævlig ut.

noen som har gode råd?

Takk

• 2 måneder senere...

Hei. 
Har du funnet noe ut om problemet ditt?

Lurer fordi jeg har samme problem omtrent. 
Har samme motor, men 99-modell og den øverste pluggen er død. Det skjedde helt plutselig. Har prøvd å sette pluggledning fra nr 2 inn i den øverste, men ingen respons da heller. Flushet forgasserne og skiftet bensinfilter, bensin og plugger. 
Har du videre tips?

mvh Anders Overhalden, Alta

Oernieboernie skrev On 31.5.2020 at 11.51:

Tar ut pluggen og den er våt i bensin. 
tenker om den får for mye drivstoff på den aktuelle sylinderen?

Har rengjort alle 3 forgasserene, skal sies disse så helt jævlig ut.

høres ut som at flottøren henger seg opp på den forgasseren 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 2 uker senere...
Båtmann Alta skrev On 5.8.2020 at 11.51:

Hei. 
Har du funnet noe ut om problemet ditt?

Lurer fordi jeg har samme problem omtrent. 
Har samme motor, men 99-modell og den øverste pluggen er død. Det skjedde helt plutselig. Har prøvd å sette pluggledning fra nr 2 inn i den øverste, men ingen respons da heller. Flushet forgasserne og skiftet bensinfilter, bensin og plugger. 
Har du videre tips?

mvh Anders Overhalden, Alta

Hei, jeg måtte rense forgasserne 5 ganger, men fikk fortsatt dritt i dysene, viste seg at bensinpumpen var full av rust og dritt. Kjørte denne i ultralydvask, skal sjøsettes til uken, går fint når jeg kjører den på land.

om øverste plugg er helt død, kan det være at den bli klissvåt av bensin, da vil den ikke tenne.

Er pluggen(e) dine våte etter kjøring? Kan være en av flåttørene som henger, hvis du klemmer på bensinblæren når motoren ikke er i drift, kan du se under forgasserene om det drypper bensin, om det gjør det, så lukker ikke flåttørnålen i en av forhasserne.

slikt var det i mitt tilfelle:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...