ne.andersson Startet 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2020 Hei, jeg har kjøpt følgende kit fra Seasea til mitt kalesje-prosjekt. https://www.seasea.no/dekksutstyr/kalesjeutstyr/kalesjestoff/glidelås-1 Har sammen med svigermor prøvd å forstå hvordan dette skal monteres og vi drar dessverre blankt her. Noen som gjort det før og kan forklare? Kanskje noen har bilde? Jeg føler nesten at jeg ikke fått med alle deler. (Se bilde) Stopp brikkene er greit, det er de små bitene men hvor er selve start huset og den tingen som skal inn der for å starte hele glidelåsen. Skal monteres som på en jakke hvor glidelåsen kan deles helt mellom de to sidene. ref. Bilde på delen jeg fått med, 20 glidere, 20 små stoppere, 10 sånne litt større ting som jeg ikke forstår hva er. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Det ser ut som det du har fått med deg er deler for en glidelås som ikke separeres helt. Tenk buksesmekk i stedet for jakke. Du kan dra glidelåsen helt ned, men du separerer ikke buksa i to som du gjør med en jakkefront. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Popeye70 Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 (redigert) Delene i høyre pose (rød på tegningen min) skal monteres over det samlede endestykket i glidelåsen for å holde glidelåsen samlet og hindre slideren (grønn på tegningen) i å gli av glidelåsen, mens delene i venstre pose (blå på tegningen) festes ytterst på hver av de to løse endene så ikke disse kan dras ut av glideren. Den høyst detaljerte tegningen: Redigert 31.Mai.2020 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ne.andersson Svart 31.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 (redigert) Takk popeye, det var det jeg tenkte dessverre. Er det noen som vet om dette kittet egentlig skal inneholde ting sånn som man da trenger til, konstruksjonen som f.eks en jakke hvor den kan deles helt eller er det bare for buksesmekk-konstruksjon? (Kitet er jo for kalesjer og ikke buksesmekker så synes dette var litt rart) PS. Tegningen var veldig fin den Redigert 31.Mai.2020 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Det er mange glidelåser i kalesjer som ikke er ment for å separeres helt. Noen glidelåser er for å sette sammen forskjellige deler (f.eks. tak og vegger), og de må kunne separeres helt. Andre glidelåser lager bare åpninger hvor man kan gå ut/inn eller rulle opp f.eks. deler av bakveggen for å få luft, og disse er det ikke naturlig at separeres helt. Jeg vet ikke om du får kjøpt til deler for å lage en glidelås som separeres helt - det må du kanskje spørre selger om. De burde jo vite dette. Pass på å beskrive behovet så godt du kan, så selger forstår det og kan gi det korrekt produkt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.