Jump to content

Hvilken passbåt er det jeg har kjøpt???

cmist

Recommended Posts

Ser ut til at vindskjermen ikke er 100% lik, men ser i andre tråder her at denne også er produsert som Egda 17 og Summer Fun 17, og at det var litt småforskjeller på vindskjer og innerliner.. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 11 måneder senere...

Dette er en Egda 17. Du ser det på at vindskjermen er flatere og lenger bak, flattere dek, og ratt på en glassfiberkonsoll bak vinduet.

Jeg var hos Clipper på Tingsaker, Lillesand for å kjøpe en Egda 17 i 1977, men de var da i gang med ombygging til Clipper 1700. Det ble for mye "familiebåt" for 20 åringen, så jeg takket nei ?

Skroget har veldig dyp V- bunn. Tegnet og bygget av Tore Nodeland i Mandal. Han kjørte løp med Egda 17 på 70 tallet. Dette er mannen bak Nodcat racingkatamaranene. Tilsvarende F2 og sånt i dag.

Celeber historie her, men fare for at båten er "hjemmestøpt" - fire kammerater leier form, rigger seg i en låve, og støper hver sin. Uten fnugg av kompetanse....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...