Marga Startet 31.Mai.2020 Del på Facebook Startet 31.Mai.2020 Bay Star hydraulisk. Uvanlig tung på rattet i fart selv med liten tilt. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Morten:) Svart 31.Mai.2020 Del på Facebook Svart 31.Mai.2020 Båten kommer vel med med denne Bay Star hydraulikk styringen som standard mener jeg. Max 150hk? Spurte Telmo om dette for en stund tilbake og tilbakemeldingen var at en så stor/ tung motor som Honda 150 bør ha en kraftigere styring selv om den tåler det. Synd at produsent velger underdimensjonert utstyr..(egen erfaring). Mulig du kan oppgradere: Styring Morten Sitér dette innlegget Link to post
Marga Svart 4.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2020 Hei! Takk for tilbakemelding. Det høres dessverre ut som en mulig forklaring. Har sjekket litt og prøver å lufte anlegget for å se om det hjelper før jeg vurdere oppgradering. Sitér dette innlegget Link to post
Marga Svart 9.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2020 Oppfølging. Fant frem manual for lufting av anlegget og justering av styrefinne. Anlegget ble luftet (i 2 omganger) og det meste av oljen skiftet (det var lite olj́e i anlegget). Det hjalp mye, men justering av styrefinnen i tillegg slik at motstanden på rattet i fart er lik i begge retninger ga et veldig bra resultat. Styrefinnen på min nyinnkjøpet bruktbåt var helt feil innstilt. Husk å kjøpe en gjennomsiktig PVC slange (Biltema - innvendig Ø 10 mm var litt vid, men en strips hjalp) som en kopler på lufteskruen for oppsamling av olje i tom plastflaske = mindre søl. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.