Jump to content

Edit History

Hans Lan

Hans Lan

Jeg har kun dybdekart for Vansjø. Mitt kart dekker hele sjøen i motsetning til det på Dybdekart.no som har en del hull. Har også en Gpx-fil med flere hundre markeringer for skjær som kan brukes sammen med selve kartet. I appen Locus Map Pro ser det da slik ut som på bildet under. Man styrer unna rødt (0-1m dybde) og gjerne også gult (1-2m dybde) og de blå kryssene som markerer skjær. Kartet kan også lages i andre farger, men jeg synes det er greit at de grunneste områdene er røde, siden rødt forbindes med stopp/fare.

Kartet er lagd med programmet Reefmaster:

ReefMaster 2: Underwater Mapping, Sidescan Mosaic, Sonar Viewer and Waypoint Management

Skjermdump Locus Map.jpg

Hans Lan

Hans Lan

Jeg har kun dybdekart for Vansjø. Mitt kart dekker hele sjøen i motsetning til det på Dybdekart.no som har en del hull. Har også en Gpx-fil med flere hundre markeringer for skjær som kan brukes sammen med selve kartet. I appen Locus Map Pro ser det da slik ut. Man styrer unna rødt (0-1m dybde) og gjerne også gult (1-2m dybde) og de blå kryssene som markerer skjær. Kartet kan også lages i andre farger, men jeg synes det er greit at de grunneste områdene er røde, siden rødt forbindes med stopp/fare.

Kartet er lagd med programmet Reefmaster:

ReefMaster 2: Underwater Mapping, Sidescan Mosaic, Sonar Viewer and Waypoint Management

Skjermdump Locus Map.jpg

• Create New...