Jump to content

Edit History

hegra

hegra

Hvis denne hvite med sikring bare går til vifta forstår heller ikke jeg at den skal påvirke ladingen enten sikring er defekt eller hel. Men du sjekket sikkert også den andre på den tynne rød til høyre på skilledioden som kan være en forlengelse av den gule originale senseledning. Kan den ha vært løs og nå fått kontakt igjen etter at den ble sjekket? Ikke vet jeg om det kan bety noe heller, litt usikker der.                     Som regel ikke lett og finne komplett koblingsskjema. Tegnet direkte fra VP sitt skjema som seilars la ut tidligere i tråden.                                      Over streken ser du VP sitt skjema. Det er slik VP leverer motoren til båtprodusent. Under streken er det bygget om til skilledioden du har. Den ombygningen er det som regel båtprodusent som tar seg av. R16 (rød)er flyttet fra startmotor og over på skillediodens midtkontakt. Den gule senseledning Y1,5 er flyttet fra startmotor og til skillediodens utgående kontakt som går til forbruksbatteri. Dermed måler den spenningen direkte på batteriet og kompenserer for spenningsfallet på dioden. Om du måler 14,1 på batteriene har du rundt 14,8 på diodens inngang når motor går. Ellers er det likt VP sitt skjema.          Kan nok variere hvor ladekabler mellom skillediode og batterier  er koblet til . Før eller etter hovedbrytere. 294C455B-DABE-4509-9AF4-1102104B2141.jpeg.4f28e9b1f05728f3f1d56f5f2c633956.jpeg

hegra

hegra

Hvis denne hvite med sikring bare går til vifta forstår heller ikke jeg at den skal påvirke ladingen enten sikring er defekt eller hel. Men du sjekket sikkert også den andre på den tynne rød til høyre på skilledioden som kan være en forlengelse av den gule originale senseledning. Kan den ha vært løs og nå fått kontakt igjen etter at den ble sjekket? Ikke vet jeg om det kan bety noe heller, litt usikker der.                     Som regel ikke lett og finne komplett koblingsskjema. Tegnet direkte fra VP sitt skjema som seilars la ut tidligere i tråden.                                      Over streken ser du VP sitt skjema. Det er slik VP leverer motoren til båtprodusent. Under streken er det bygget om til skilledioden du har. Den ombygningen er det som regel båtprodusent som tar seg av. R16 (rød)er flyttet fra startmotor og over på skillediodens midtkontakt. Den gule senseledning Y1,5 er flyttet fra startmotor og til skillediodens utgående kontakt som går til forbruksbatteri. Dermed måler den spenningen direkte på batteriet og kompenserer for spenningsfallet på dioden. Om du måler 14,1 på batteriene har du rundt 14,8 på diodens inngang når motor går. Ellers er det likt VP sitt skjema.294C455B-DABE-4509-9AF4-1102104B2141.jpeg.4f28e9b1f05728f3f1d56f5f2c633956.jpeg

• Create New...