bedre etusiast Startet 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2020 (redigert) Hei! Har lest meg opp til at man kan ta ut luft restriktor plata på innsuget for å få motoren til å yte 60hk. Motoren gikk fint helt til jeg ga på høyt turtall, den begynner og rykke og nappe på 4000rpm +. Drar den inn falsk luft ? Eller tåler den ikke å få så mye luft uten og få mere drivstoff? Redigert 31.Mai.2020 av bedre etusiast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Antagelig får motoren alt for mager blanding, da innsprøytningen på motoren din ikke er oppdatert, og derfor sannsynligvis ikke vet at det må 20% mer bensin til.. Kan selvsagt være at du har falskluft også.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Vet ikke årgang på motor....men er det en nyere motor er det mulig elektronikken/motorovervåkingen merker for mager blanding å går i nødmodus. Sitér dette innlegget Link to post
bedre etusiast Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Er en 2003 modell. Går ikke i nødmodus virker det som siden den den greier 25 knop uten opptiltet motor før den får problemer Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 har hørt om folk som har fåt skade på motor etter å fjernet restriktor på Yamaha F80 for å gjøre den til 100, uten å remappe. For mager blanding over tid er ikke bra ... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
GunR Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Tviler på at denne har nødmodus. Den har en spjeldsensor, som gir beskjed om hvor mye luft du slipper inn, veldig enkelt. Så når du slipper inn luft nok til 20% flere hester, og bensinen ikke økes, for du har ikke byttet elektronikk, så stemmer ikke blandingen. Å kjøre med alt for mager blanding er ikke bra for motoren. Skaff styrbox til 60 hester. Eller få omprogrammert den du har, om det er mulig. Edit; Ser Ivar var før meg, men jeg poster likevel, som en understrekning av det han skrev. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Eller kjøp en 60hk! Sansynligvis billigere! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
bedre etusiast Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Har fått tilbud på omprogrammering til 5900kr Inkludert 2års garanti og at de møter opp på plassen. Noen som vil si om dette var en veldig høy pris? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Det er ikke verd det, du vil få en økning som knapt er merkbar, gjør som sagt lenger opp, bytt motor om du mangler power. For mager blanding dreper din motor så lenge den ikke har innlagt sikkerhetssystemer/nødmodus, husk att den viktigste jobben bensinen har foruten å skape en arbeidstakt er kjøling, den kjølingen bensinen tillfører forbrenningskammer er viktigere en den kjølingen kjølevannet gir... det var den enkle versionen å forklare det på. De tillbyr i Norge også bla remapping av Suzuki 115 opp til 140hk+, men nevner ikke/vet ikke att injektorer også må byttes. For å sette det på spissen, hvem som helst kan kjøpe utstyr for å "remappe", men vær forsiktig !! du blir ikke snekjer av å kjøpe en hammer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.