Jump to content

Radio antenne spørsmål ang jording av antennen...

Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

Jeg strever som f...  med å få min DAB radio (se bilde) til å fungere, den fungerer nesten aldrig pga dårlig signal.

Så til spørsmålet, i en bil er jo antennen oftest festet i karroseriet, mens i en båt står den ofte festet i ett glassfiber/plast skrog, dvs ingen jording av antenne som er med å forsterker signal mottak, jeg tenkte da....hva om jeg jorder antennesokkelen direkte inn på båtens jordingsanlegg/batteriets minuspol ?

Hva mener dere som har greie på dette ?

Blir snart gal av den forholdsvis dyre og etter sigende bra radioen/høytalerne som knapt gir lyd fra seg....men kun evner å gi beskjed om "Service not avilable" 99% av tiden.

20200530_204019.jpg

20200524_203204.jpg

Guest Balder..

Ok, da håper jeg det ordner seg med ny antenne uten spesiell jording.

Den antennen jeg etterhvert fikk var av enkleste type gamle FM modell (de som solgte og monterte radio for meg "glemte" å montere antenne:clap: gikk en uke før jeg forstod att den manglet )

Hadde/har ingen radio med den antennen, fikk nå utlevert en DAB vindusrute modell, men der manglet overgangs stykket fra FM plugg til den moderne DAB pluggen, jeg har nå bestilt denne overgangen å skal da montere ruteantenne, håper da att radioen begynner å virke....2mnd etter att jeg fikk den montert....men begynner å tro på ordtaket "tingenes iboende faenskap":crazy:

Redigert av Balder.. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...