jampy Startet 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2020 Hei, Det er en sprekk i en tynn metall "skive" på baksiden av fremre propell, Volvo c5. Er dette noe som har noen betydning? Og kan den evt. skiftes? Det ser ikke ut til at det er samme metallstykke som selve splinesen. Noen som har opplevd lignende? Se vedlagt bilde. Mvh John Magnus Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Winrace bytter hub for deg. ? koster vel 3-4 tusen å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
jampy Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Er det nødvendig å bytte hub pga. denne sprekken tror du? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Det er opp til deg. Gav deg bare tips om hvem som kan bytte Sitér dette innlegget Link to post
jampy Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Jeg skjønner, og takk for det. Lurte bare på om det er en "kritisk" sprekk som bør utbedres eller om den er av mer uvesentlig art. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Den sprekken har forlengst passert hva vi kaller for 'administrativ sprekk'. Denne sprekken kan nok gi tap av fremdrift ganske plutselig. Sitér dette innlegget Link to post
jampy Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Det virker som om denne ringen er avtagbar, fikk vippet den ut med en liten skrutrekker. Kun en tynn stålring som ligget utenpå splinesen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Den sprekken som går 90 grader fra ringen er ingen sprekk, egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
jampy Svart 1.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Jeg tror nok det også er en sprekk, men ringen var ikke dypere enn ca 5-6mm, hele ringen kunne pirkes ut med en skrutrekker. Tykkelsen på den er nok godt under 1mm. Da tenker jeg at den kanskje er der for å gi en god anleggsflate for propellmutteren? Og ikke en vital del av huben? Gir det mening? Hadde uansett vært fint å fått tak i en ny, kjenner dere til hvor man kan få tak i sånt? Er det winrace som er plassen? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Tipper ring for anlegg. Resten vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.